Felfüggesztette a nikkel kereskedését a londoni fémtőzsde (LME) kedden, miután két nap alatt 250 százalékkal nőtt, tonnánként százezer dollár fölé emelkedett a jegyzése. A rozsdamentes acél gyártásában és az elektromos járművek akkumulátoraiban használt nikkel árának az ugrásszerű emelkedését elsősorban az okozta, hogy az Oroszország elleni szankciókkal összefüggésben megszakad a fémszállítás – közölte a Híradó.hu. Oroszország fedezi a világ nikkelkeresletének a tíz százalékát. A tőzsde közleménye szerint nem valószínű, hogy péntek előtt újraindul a nikkel kereskedése. A sanghaji határidős tőzsde szerdán azt közölte, hogy csütörtöktől egy napra felfüggeszti a nikkel egyes határidős jegyzéseinek a kereskedését.

Az Oroszország és Ukrajna közötti konfliktus, valamint a szankciók következményei érintik a csipgyártáshoz szükséges neont és palládiumot is. A Techcet tanácsadó cég szerint
a gyárak Ukrajnából származó neont használnak lézergázokhoz, az oroszországi palládium pedig a csipek, valamint egyes szenzorok és memóriák előállításához szükséges, de a fém kell a katalizátorok gyártásához is.
A német autóipart különösen súlyosan érintik az ukrajnai háború következményei. A német Autóipari Szövetség (VDA) szerdán úgy nyilatkozott, hogy a járműgyártás teljes területén további kiesések várhatók – olvasható az Automobilwoche.de hírportálon. Ennek oka, hogy fontos alkatrészek hiányoznak, és alapanyaghiány alakulhat ki. Több német autógyártó termelési leállásról számolt be. A BMW müncheni, dingolfingi és steyri gyáraiban, valamint a Mini oxfordi és hollandiai gyáraiban a jövő héten leállnak az összeszerelő sorok, mert hiányoznak az ukrajnai kábelkötegek – közölte az autógyártó cég szóvivője. A Volkswagen pedig azt jelentette be, hogy felfüggeszti oroszországi tevékenységét. A VW a Moszkvától délnyugatra fekvő Kalugában és keletebbre, Nyizsnyij Novgorodban üzemelteti saját autógyártó létesítményeit. A legnagyobb európai autócsoport Oroszországba irányuló exportját is azonnali hatállyal leállítják.