A politikus hangsúlyozta, hogy a 6,7 milliárd forintos beruházás több részből áll, ennek során
felújítják a Pátyot és Telkit összekötő utat, valamint megépítik a pátyi nyugati elkerülő utat. Ezzel megszűnik az átmenő forgalom Biatorbágyon, továbbá a Pátyon, a Telkin és a Budajenőn élő emberek választási lehetőséget kapnak, hogy merre induljanak el.
Menczer kiemelte, hogy tavaly októberben kezdődtek meg az előkészítő munkák, a lehajtó pedig egy év múlva lesz használható. A politikus kitért arra is, hogy további fejlesztések is zajlanak,
előkészítik a budakeszi buszsáv kialakítását és 75, sűrített gázzal működő autóbusz áll forgalomba. A Zöldbusz program keretében száz elektromos buszt is beszereznek, ebből negyven a Buda környéki forgalmat fogja segíteni.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára arról beszélt, hogy a kormánynak különösen fontos az úthálózat fejlesztése és karbantartása, mert a jó minőségű közlekedési infrastruktúra nemcsak az emberek kényelméhez járul hozzá, hanem a gazdaság erősödését is segíti. A politikus hangsúlyozta:
míg 2010-ben csupán 1300 km gyorsforgalmi út állt rendelkezésre, ez ma már meghaladja az 1900 kilométert.
Schanda szerint az elmúlt tíz évben több mint 6600 kilométer utat tett rendbe a kormányzat. Az ünnepségen jelen lévő pátyi és biatorbágyi polgármester arról beszélt, hogy a több részből álló beruházás sokat segít a településeknek.
Borítókép: Az M1–M7-es autópálya Budapestre bevezető szakasza. (Fotó: Jászai Csaba/MTI)