A gyorstesztek pozitív eredménye így nem jelenti automatikusan azt, hogy a fogyasztó védett lenne, szemben azzal, ami egyes termékkommunikációkban állításként elhangzik. Ilyen például az „ellenőrizze antitestes védettségét”, vagy „minden vakcina utáni védettség kimutatására alkalmas”.
A versenyhatóság ezért azt javasolja a kereskedőknek, hogy kerüljék az antitest-termelődés és a védettség fennállása közötti összefüggésekre való utalásokat. A hivatal emellett arra hívja fel a kereskedők figyelmét, hogy kerüljék egészségügyi szakemberek, ismert személyek, influenszerek alkalmazását az antitest-gyorstesztek reklámozásakor, mivel a termékkategória esetében ezt tiltja az ágazati szabályozás. A GVH a szakhatóságoknak pedig azt tanácsolja, hogy alakítsanak ki a járványhelyzet előrehaladtával rendelkezésre álló, a friss tudományos eredményeknek megfelelő tájékoztatókat az antitest-gyorstesztek reklámozásával kapcsolatos elvárásokról, amelyekhez a kereskedők igazodhatnak.
A vizsgálat azt is megállapította, hogy egyes piaci szereplők a lakossági fogyasztók részére professzionális használatra szánt antitest-gyorsteszteket is értékesítenek, amely jogszabályba ütközik, emellett megfosztja a vásárlókat a részletes használati utasításoktól.
Ennek felszámolásához aktív szakhatósági fellépés indokolt.
A vizsgálat eredményei alapján készült jelentéstervezetet a hatóság a saját honlapján nyilvános társadalmi konzultációra bocsátotta.