A Világgazdaság értesülése szerint az ukrán háborús helyzet miatt bizonytalanná vált a 2-es és a 4-es metró keréktárcsáinak cseréje, ami végső soron akár a menetrendre is kihathat. A probléma háttere, hogy a vonalakon közlekedő Alstom Metropolis (AM) szerelvények futófelületei időről időre elkopnak, ami normális jelenség. A BKV első körben esztergálja az abroncsokat, de ha ez már nem lehetséges, cserélnie kell őket. Az ehhez szükséges monoblokk kerekeket a fővárosi cég beszállítótól szerzi be.
Az igazgatóság legutóbb tavaly ősszel döntött ilyen tenderről. Ennek kapcsán kiemelték, hogy a beszerzés a nagyobb üzembiztonság megteremtését célozza. A BKV március végén frissített, hatályos szerződéslistájából kiderül, hogy az illesztett agyfúrató AM monoblokk kerekekről szóló megbízást a Radreifen 2013 Kft. nyerte el mintegy 650 ezer euró értékben. A szerződést az idén január végén írták alá, a végső dátum pedig 2023 júliusa. A megállapodás többkörös szállítást kötött ki.
A Világgazdaság információi szerint a BKV március végén arról adott ki belső tájékoztatást, hogy a második és harmadik ütem szerinti teljesítés csúszhat. Ennek oka, hogy a Radreifen ezeknél a szerződésrészeknél alvállalkozó gyártóként az Interpipe Group Company SL céget jelölte meg, amelynek székhelye az ukrajnai Dnyipro. A fővárostól, Kijevtől délkeletre fekvő, milliós lélekszámú város az egyik legjelentősebb ukrán ipari központ, ezért az orosz csapások fokozottan sújtják. Már március közepén is lőtték, tegnap pedig ismét találatokat kapott a repülőtere, amely a híradások szerint teljesen megsemmisült.