Nyertest hirdetett a Mahart-Szabadkikötő Zrt. a Csepeli Szabadkikötő fejlesztése pályázaton az uniós közbeszerzési portálon. A kivitelezőnek a kikötő infrastruktúra-hálózatának komplex fejlesztése a feladata. A tervezést és kivitelezést a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. végzi. A hamarosan induló rekonstrukció során
az úgynevezett bejáróvágányt és a teljes rendezői vágánycsoportot átépítik, ezenkívül beépítenek egy dinamikus járműmérleget és megújulnak a jelentősebb útátjárók.
A vízoldali munkák részeként átépítik a Duna oldali rézsűt. A Petróleum-medence északi partján, valamint a II. Kereskedelmi medence délkeleti sarkán új burkolt rézsűs partfal készül, helyreállítják a Petróleum-medence bejárati csúcsát, és a függőleges partfalak javítását, kikötői elemek pótlását is elvégzik.

A fejlesztés nagy jelentőségű, hiszen a kikötőben működik Magyarország legnagyobb konténerterminálja. A szolgáltatásokat biztosító Mahart Container Center a 2020-as évben 411 ezer konténert mozgatott meg, és 2,2 ezer irányvonatot indított, fogadott. Rendkívül jelentős kamion- és vonatforgalmat bonyolít a kikötő, ami sok esetben még a kockakő burkolatú belső úthálózaton, elhasználódott, leromlott állapotú vasúti vágányokon történik. Ez az infrastruktúra nem felel meg a XXI. századi logisztikai igényeknek, ezért vált időszerűvé a következő fejlesztési ütem – tette közzé a Magyar Építők.
A csepeli kikötő stratégiai fontosságú, hiszen Magyarország, sőt a régió legnagyobb trimodális – vasúti, vízi és közúton is megközelíthető – logisztikai központja.
2015-ben 3,5 milliárd forintból újult meg a létesítmény, 2018-ban pedig új logisztikai csarnokokat hozott létre az üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.
A legnagyobb dunai kikötő létesítését az Osztrák–Magyar Monarchia idején határozták el. A XIX. század végén a jelentős malomipar, valamint a növekvő teherhajó-forgalom indokolta a megépítését. A pesti és budai rakpartok alkalmatlanok lettek volna – így került Csepelre a létesítmény. Végül a Csepeli Szabadkikötőt 1910-ben kezdték el kiépíteni.