A jövőjük miatt aggódnak a németek

A koronavírus-járvány és az ukrajnai háború okozta válság miatt az emberek jelentős többsége borúsan látja a jövőjét. A legtöbben a bérek, a lakhatás és a rezsiárak miatt aggódnak.

V4NA
2022. 08. 06. 6:55
Weather - North Germany
Weather-North Germany Fotó: STEFAN SAUER
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utóbbi évek válságai és az ukrajnai háborús helyzet miatt egyre nyugtalanabbak a németek, de a jövővel kapcsolatos félelmeik is egyre inkább súlyosbodnak – derül ki az egyik kutatóintézet felméréséből. Az intézet 2019 márciusában, vagyis a koronavírus-járvány előtt és idén márciusban – nem sokkal az ukrajnai orosz–ukrán háború kezdete után – ezer embert kérdezett meg a várakozásairól.

Mint kiderült, 2019-ben a megkérdezettek hatvan százaléka félt a gazdagok és szegények közötti szakadék növekedésétől, ami idén 87 százalékra emelkedett. Három évvel ezelőtt a résztvevők 46 százaléka tartott attól, hogy nem talál megfizethető lakást, most ez az arány 83 százalék. Több mint háromnegyedük (79 százalék) arra számít, hogy a társadalomban agresszívebb lesz a hangulat, ami több sértegetéshez, gyűlölethez és erőszakra való hajlamhoz vezet. Három évvel ezelőtt ez az arány még ötven százalék volt.

A gazdagok és szegények közötti szakadék növekedésétől való aggodalmat az alacsony jövedelműek több mint kilencven százaléka osztotta, az időskori szegénységgel kapcsolatos aggodalmat pedig elsősorban a vidéki válaszadók (93 százalék). A fiatalabbak többsége alig találkozik megfizethető lakásokkal, a 20 és 24 év közötti válaszadók kilencven százaléka jelezte ezt az aggodalmát 

– írja az N-tv.de hírportál a kutatás eredményeire hivatkozva.

Horst Opaschowski, a kutatóintézet vezetője szerint a jövővel kapcsolatos félelmek azért terjednek, mert a politikából eddig hiányoztak a bizalmat keltő, megnyugtató jelek. A riogató jelentések dominálnak, amelyek aligha adnak reményt.

Az Alternative für Deutschland (AfD) jobboldali párt élesen bírálta a kormányt a lesújtó adatok miatt.

Ilyen hozzá nem értő és érzéketlen kormányt még nem látott országunk az alapítása óta! Minden területen mesterségesen súlyosbítják a hiányt, és akik szenvednek, azokat örökös megszorításokkal teszik nevetségessé! – olvasható a párt közleményében.

Egy másik felmérésből pedig az derül ki, hogy Németországban sok embernek nincs pénze arra, hogy évente egy hétre elmenjen nyaralni – ez különösen az egyedülálló szülőket érinti.

A megkérdezett egyedülálló szülők 42,2 százalékának nincs elég pénze egy egyhetes nyaralásra. A párok esetében a szegénység kockázata a gyermekek számával együtt nő. Az egygyermekes párok 18,1 százaléka nem engedheti meg magának a hétnapos nyaralást. Három vagy több gyermek esetén az arány 29,4 százalékra emelkedik.

Az a tény, hogy sok egyedülálló szülőnek és családnak még a legkisebb utazásra sincs pénze, jól mutatja, mennyire nem fontosak a gyermekek és a családok hazánkban. Minden gyermeknek és minden családnak lehetőséget kell kapnia arra, hogy évente egyszer feltöltődjön – jelentette ki Dietmar Bartsch baloldali politikus az adatokkal összefüggésben. Úgy véli, hogy várható volt, hogy az infláció tovább növeli a problémát. Az inflációs szörnyeteg tovább növeli a szakadékot azok között, akik utaznak és azok között, akik maradnak – hangsúlyozta.

A folyamatos bérkorlátozás helyett a jelenlegi válságban egy nagyot kell nyelni a bérpillérből, és azonnal alapszintű gyermektámogatásra van szükség. A gyerekeknek csak egy gyermekkoruk van, és nem várhatnak a következő koalícióra – fejtette ki a politikus.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Europress/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.