A Volkswagen azt tervezi, hogy 2030-ra hat akkumulátorgyárat állít üzembe Európa-szerte. Mégpedig a PowerCo akkumulátorgyártó vállalat égisze alatt, amely júliusban megkezdte egy németországi gyár építését, szeptemberben pedig hárommilliárd eurós befektetést írt alá az Umicore vállalattal katódanyaggyártásra – ismertette a V4NA nemzetközi hírügynökség. Thomas Schäfer, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója azonban a Timesnak elmondta, hogy pénzügyileg nincs értelme a németországi és más uniós országok akkumulátorgyáraiba befektetni, ha „a politikai döntéshozók nem tudják hosszú távon kordában tartani az energiaárak emelkedését”.
Kiemelte, hogy „ha nem sikerül gyorsan és megbízhatóan csökkenteni az energiaárakat Németországban és Európában, akkor gyakorlatilag veszteségesek lesznek az energiaigényes beruházások”.
Ezért ezeket a befektetéseket máshova fogják vinni.
November elején született meg az a megállapodás az Európai Unióban, amelynek értelmében 2035-től betiltják a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését. Az egyezség részét képezi annak a törekvésnek, amely nullára mérsékelné a közlekedés károsanyag-kibocsátását az unióban. A klímaváltozás elleni intézkedéscsomag keretében a károsanyag-kibocsátást 2030-ig 55 százalékkal csökkentenék az 1990-es évek szintjéhez képest, míg a klímasemlegességet 2050-re érnék el.