Megszólalt a Lidl, hogy mi történt a magyar húsokkal

Nincs két éve, hogy a Lidl megígérte, csak magyar beszállítók termékeit árulja friss baromfi- és sertéshús kategóriában. Ennek mára nyoma sincs.

Magyar Nemzet
2023. 09. 01. 7:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A baromfi és sertés frisshúsok kizárólag magyar beszállítóktól érkeznek a Lidlbe – ezt az önkéntes vállalást tette kevesebb mint két éve a Magyarországon piacvezető kiskereskedelmi lánc. A 2021. november végi bejelentésről sajtóközlemény is készült, ami azóta is elérhető a Lidl saját felületén. Két év sem telt el, de most mégis azt tapasztalja a vásárló, hogy a német hátterű diszkontlánc polcait olcsó német és lengyel import árasztotta el a sertés és a baromfi termékkategóriában, a százszázalékos magyar beszállítói aránynak pedig nyoma sincs – írta meg a Világgazdaság.

A portál arról is beszámolt, hogy a Lidl boltjaira országszerte irreálisan nyomott árú német sertésdarálthús-szállítmányt öntöttek rá, ami jellemzően tíz–harminc százalékkal olcsóbb, mint a hasonló kategóriájú magyar termék. Talán nem kell különösebben kifejteni, hogy a mostani kiélezett gazdasági helyzetben, amikor a fogyasztói fő preferencia az ár, nehéz elképzelni olyan magyar vásárlót – még ha tudatos is –, aki ne a német árut választaná ekkora árelőny mellett. 

Tehát a Lidl lépése egyrészt értelemszerűen magyar árut szorít ki, másrészt olyan árversenybe hajszolja bele a rivális kiskereskedelmi láncokat és azok magyar beszállítóit, ami rövid távon is súlyos károkat okozhat a magyar hús- és vágóiparnak. Nem véletlen, hogy ez az olcsó árukészlet nem a német piacon kötött ki, ott ugyanis hasonló negatív hatásokat eredményezne.

A Lidl részéről Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető jelezte: a cég célul tűzte ki, hogy „Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban letörje az inflációt, és ezáltal támogassa a magyar családokat”. Az infláció letörésében és a magyar vásárlók támogatásában vívott harchoz pedig a „Lidl az alacsony árak biztosításával tud hozzájárulni, a vállalat ugyanis, ahogyan eddig is, elsősorban a vásárlók érdekeit tartja szem előtt”.

Tőzsér Judit ezt követően a magyar beszállítóknak tett vállalásukat értékelte. Szerinte a vállalat kiemelten kezeli magyar beszállítói partnereit, és továbbra is azon dolgozik, hogy az együttműködés töretlen legyen, hiszen a magyar termékeknek központi szerepük van az áruházlánc termékkínálatában. 

Csakhogy azt is kiemelte, hogy a diszkontlánc 2021. novemberi vállalása óta nagymértékben megváltozott a gazdasági helyzet. A háború kitörése, az infláció, valamint az energetikai árak drasztikus növekedése mind hatással volt az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére. Ezzel indokolta, hogy az áruházlánc kínálatában elérhetők importhúsok is.

A teljes cikk itt olvasható:

https://www.vg.hu/kiskereskedelem/2023/09/botrany-a-lidlben-vegre-megszolalt-a-bolt-mi-tortent-a-magyar-husokkal-kiderult-miert-valtozott-az-igeret

 

Borítókép: Két éve még azt ígérte a Lidl, hogy csak magyar beszállítókkal dolgozik a baromfi és sertés frisshús kategóriában (Fotó: Világgazdaság)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.