A magyar kormány nem kötelező erejű vételi ajánlatot tett a Budapest Airport Zrt. megvásárlására.
Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára
Kedden legördült a 45 milliomodik motor az Audi Hungária gyárában.
A magyar kormány nem kötelező erejű vételi ajánlatot tett a Budapest Airport Zrt. megvásárlására.
Az ajánlatot, amelyet a repülőtér tulajdonosai a héten kaptak meg, nem utasították vissza, mint korábban, de piaci érték alattinak ítélték meg – értesült lapunk iparági forrásokból. Ez jelentős változás a korábbiakhoz képest, ugyanis a budapesti repülőtér tulajdonosai egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását.
Lapunk kérdésére Palkovics László innovációs miniszter azt mondta, hogy folyamatban lévő ügyről nem kíván nyilatkozni. Hasonlóképpen nem válaszolt a Bloomberg megkeresésére az egyik tulajdonos, az AviAlliance német székhelyű repülőtér-kezelő társaság.
A magyar sajtóban a Magyar Nemzet írta meg először idén májusban, hogy a magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret üzemeltető cégben. A cél, hogy a hazai közlekedési infrastruktúra egyik legfontosabb, a gazdaságfejlesztés és a turizmus szempontjából is stratégiai jelentőségű eleme újból magyar kézbe kerüljön. Palkovics László miniszter sajtónyilatkozataiban világossá tette, a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalap számára nem annyira fontos, hogy a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez egy modern és kulturált repülőtérrel járuljanak hozzá.
Lapunk iparági forrásból úgy értesült, hogy a tulajdonosok azt is belátták, a zajterheléssel kapcsolatos problémákat nem tudják megoldani.
A miniszter azt nyilatkozta, hogy mivel a korábban magas utasforgalom visszarendeződése több időt igényel, a profitvezérelt tulajdonosnak érdemes lehet inkább mással foglalkoznia. – Számára ez egy üzleti döntés, számunkra viszont fontos gazdaság- és közlekedésfejlesztési, sőt nemzetstratégiai kérdés – mondta Palkovics László.
A fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el a baloldali kormányzat 2005-ben, Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének idején. A 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg.
A magyar érdekekkel ellentétes megállapodás szerint az állam mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A tulajdonos által végrehajtott repülőtéri fejlesztések finanszírozási kamatterhe miatt gyakran ebből sem látott egy fillért sem a hazai költségvetés.
Miközben a magyar főváros légikikötőjét a vírusjárványt megelőző években egyre több utas vette igénybe, a tulajdonosok nehezen szánták rá magukat, hogy fejlesztésekre fordítsák a jelentős üzleti eredményt. Komoly kormányzati nyomás kellett hozzá, hogy bezárják a térségben egyedülálló bádog utaskarámot, és felépítsék a diszkontjáratok kiszolgálását végző mólót. Máig nem sikerült ugyanakkor megvalósítani a repülőtér kötött pályás elérését: a tervek elkészültek, uniós forrást minden bizonnyal lehetne kapni a programra, azonban a hírek szerint
a Budapest Airport tulajdonosai nem járulnak hozzá, hogy a vasútvonalat a repülőtér területén megépítsék, illetve bérleti díjat kívánnak szedni a terület használatáért.
Kedden legördült a 45 milliomodik motor az Audi Hungária gyárában.
A Samsung gödi akkugyára a jogszabályoknak megfelelően működik.
Jelentős kereslet mutatkozik a lakáscélú hiteltermékek iránt a viszonylag magasabb kamatok ellenére is.
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.
Meghatározó döntést hozott a magánéletében Szentkirályi Alexandra – videó
Nem tud mit kezdeni a budapesti találkozóval Brüsszel
Üvegvisszaváltás: ebben az üzletben már azt is szabályozzák, hogy mikor lehet felhasználni a kupont
A magyar Bosch-vezér elárulta, miért nem veszik az elektromos autókat
Miért kell főzni a diót? Csak kevesen tudnak erről a csodálatos trükkről
A nap kérdése
Fizetési felszólítás
A 10 legfinomabb túrós pite recept, a pudingostól a hamis túrósig
Xabi Alonso a Liverpool hat játékosát emelte ki, Szoboszlai is köztük van
A Mi Hazánk is megszólalt a Lakatos Márk-botrányban + videó
A Liverpool lecsúszott rekordere 28 évesen csirkét árul futballozás helyett
Jönnek az uniós pénzek: három hazai fürdő is megújul
Kedden legördült a 45 milliomodik motor az Audi Hungária gyárában.
A Samsung gödi akkugyára a jogszabályoknak megfelelően működik.
Jelentős kereslet mutatkozik a lakáscélú hiteltermékek iránt a viszonylag magasabb kamatok ellenére is.
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.