A magyar kormány nem kötelező erejű vételi ajánlatot tett a Budapest Airport Zrt. megvásárlására.
A semlegesség a nyerő irány
Az új helyzetre nem feltett kézzel reagálunk.
A magyar kormány nem kötelező erejű vételi ajánlatot tett a Budapest Airport Zrt. megvásárlására.
Az ajánlatot, amelyet a repülőtér tulajdonosai a héten kaptak meg, nem utasították vissza, mint korábban, de piaci érték alattinak ítélték meg – értesült lapunk iparági forrásokból. Ez jelentős változás a korábbiakhoz képest, ugyanis a budapesti repülőtér tulajdonosai egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását.
Lapunk kérdésére Palkovics László innovációs miniszter azt mondta, hogy folyamatban lévő ügyről nem kíván nyilatkozni. Hasonlóképpen nem válaszolt a Bloomberg megkeresésére az egyik tulajdonos, az AviAlliance német székhelyű repülőtér-kezelő társaság.
A magyar sajtóban a Magyar Nemzet írta meg először idén májusban, hogy a magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret üzemeltető cégben. A cél, hogy a hazai közlekedési infrastruktúra egyik legfontosabb, a gazdaságfejlesztés és a turizmus szempontjából is stratégiai jelentőségű eleme újból magyar kézbe kerüljön. Palkovics László miniszter sajtónyilatkozataiban világossá tette, a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalap számára nem annyira fontos, hogy a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez egy modern és kulturált repülőtérrel járuljanak hozzá.
Lapunk iparági forrásból úgy értesült, hogy a tulajdonosok azt is belátták, a zajterheléssel kapcsolatos problémákat nem tudják megoldani.
A miniszter azt nyilatkozta, hogy mivel a korábban magas utasforgalom visszarendeződése több időt igényel, a profitvezérelt tulajdonosnak érdemes lehet inkább mással foglalkoznia. – Számára ez egy üzleti döntés, számunkra viszont fontos gazdaság- és közlekedésfejlesztési, sőt nemzetstratégiai kérdés – mondta Palkovics László.
A fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el a baloldali kormányzat 2005-ben, Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének idején. A 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg.
A magyar érdekekkel ellentétes megállapodás szerint az állam mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A tulajdonos által végrehajtott repülőtéri fejlesztések finanszírozási kamatterhe miatt gyakran ebből sem látott egy fillért sem a hazai költségvetés.
Miközben a magyar főváros légikikötőjét a vírusjárványt megelőző években egyre több utas vette igénybe, a tulajdonosok nehezen szánták rá magukat, hogy fejlesztésekre fordítsák a jelentős üzleti eredményt. Komoly kormányzati nyomás kellett hozzá, hogy bezárják a térségben egyedülálló bádog utaskarámot, és felépítsék a diszkontjáratok kiszolgálását végző mólót. Máig nem sikerült ugyanakkor megvalósítani a repülőtér kötött pályás elérését: a tervek elkészültek, uniós forrást minden bizonnyal lehetne kapni a programra, azonban a hírek szerint
a Budapest Airport tulajdonosai nem járulnak hozzá, hogy a vasútvonalat a repülőtér területén megépítsék, illetve bérleti díjat kívánnak szedni a terület használatáért.
Az új helyzetre nem feltett kézzel reagálunk.
A vártnál kedvezőbb inflációs adat miatt elképzelhető, hogy szeptemberben a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa csökkenti az alapkamatot.
A pótdíjak is változnak.
Megtartotta idei első őszi ülését a Gazdasági Kamarák Egyeztető Fóruma.
Most érkezik csak az igazi lehűlés, hamarosan a fűtést is be lehet kapcsolni
Dráma a holland–német meccsen, a City sztárja könnyekben tört ki
Szoboszlai exedzője megmondta a véleményét, Jürgen Klopp milliók lelkébe szállt bele
Amerikai lap: Orbán két szóval maga alá gyűrheti egész Európát
Ez a 7 legfinomabb húsleves, amit imádni fog az egész család
Egy belga újság a Röszkéről Brüsszelbe induló migránsszállító buszokról cikkezett
Kiderült Verhofstadt féltve őrzött titka, a magyarfóbiás politikus kimutatta a foga fehérjét
De Bruyne: Ennyi volt, kiszálltam. A belga sztárnak elege van néhány csapattársából
Óriási jelentőségű vita kezdődik hamarosan Donald Trump és Kamala Harris között
Dibusz Gulácsiról beszélt, szerinte ez hiányzik a játékból
Marco Rossi ötöt cserélt, Dibusz Dénes véd a bosnyákok ellen!
Három magyar friss doppingvétség! – a MACS a honlapján tudatta a letaglózó hírt
Az új helyzetre nem feltett kézzel reagálunk.
A vártnál kedvezőbb inflációs adat miatt elképzelhető, hogy szeptemberben a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa csökkenti az alapkamatot.
A pótdíjak is változnak.
Megtartotta idei első őszi ülését a Gazdasági Kamarák Egyeztető Fóruma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.