– Nagyon. A Dózsa-féle parasztlázadás évfordulóján, 1984-ben a Fiatal Művészek Stúdiója kiírt egy pályázatot, amelyre festett dombormű kompozícióval készültem. A láncok, a test, a kard, és a vasabroncs korona zugaiban izzó vörösek és narancsok adják vissza a tűzhalál borzalmait. Díjazott lettem. A kép az öcsém otthonában lóg a falon. A plasztikus ábrázolásnál célul tűztem ki, hogy ne csupán szemmel, de a sötétben, leoltott villanynál, ujjal tapintva, a vakok számára is érzékelhető legyen. Visegrád város önkormányzata – ahol Görgey utolsó ötven évét töltötte – pályázatot írt ki a tábornok bronzszobrának elkészítésére. A benyújtott pályaművemet a zsűri az első helyre sorolta, ám erről csak fél év múlva értesültem. Ez az állami pályázatok diszkrét bája. A képviselőtestület szavazattöbbséggel hozott ki nyertesnek, a szobrot Visegrádon, a Görgey-lépcsőn állították fel. A másik pályamű a városháza udvarán kapott helyet. Még az eredményhirdetés előtt keresett meg egy helyi vállalkozó, a város díszpolgára és mecénás hazafi, a fiatal Görgey tábornok szobrának elkészítésére. Ez az alkotás a szállodája kertjében áll, ilyen módon Visegrád városát három Görgey-szobor is díszíti. Kerényi Imre, akkori kormánymegbízott felkérésére készítettem az Új alkotmány születik című művemet. A megbízás ugyanazt a politikai hisztériát generálta, amit anno a szövetség elnökeként voltam kénytelen megélni, miközben fogalmuk sem volt arról, hogy milyen alkotás készül. A sajtó tele volt az új alkotmány vegzálásával, és ebből mindeniknek jutott, aki valamilyen módon részt vett benne. Így nekem is. A munkámat nagyon megnehezítette az a kegyetlen vesszőfutás, amit ép idegekkel nehéz volt elviselni. Az Új alkotmány születik című témát úgy fogtam fel, mintha a magyarság történelmének újkori stációja lenne, amely a népvándorlással kezdődött. Az első variációnál megjelennek a régi szimbólumok, mint a csodaszarvas, a sólyom és Szent István király alakja, aki a kardjával Magyarország új alaptörvényére mutat. István, az alkotmányozó nem a markolatnál, hanem puszta kézzel fogja meg a meztelen kardpengét, a hideg vasat, amellyel az alkotmányozás nehéz küzdelmét próbáltam érzékeltetni. Olajjal vászonra festettem a jelenleg is látható sokalakos portré jelenetet. Alul az öltönyös képviselők – Kerényi Imre kérésére arcvonások nélkül – állnak sorfalat, felül pedig a magyar történelem sárga és a narancs árnyalataival megfestett résztvevői: politikusok, művészek, hazánk egykori nagyjai. A festményt előbb a Nemzeti Galériában állították ki, a reprodukció pedig bekerült a Magyarország Alaptörvénye című albumba. Az eredeti mű, úgy tudom, a köztársasági elnök rezidenciájának falát díszíti.