Még sohasem vettem részt olyan sajtótájékoztatón, amelynek az elején a tervezett helyszínt (Nagyerdei Szabadtéri Színpad) jelentik be, majd a végén az igazit (Debrecen, Nagytemplom előtti tér). A Nemzeti Színház és a Magyar Nemzeti Táncegyüttes által jegyzett Csíksomlyói passió debreceni bemutatójáról szóló sajtóeseményen ez történt. Nem volt ebben semmilyen teátrális gesztus. Papp Lászlónak, Debrecen polgármesterének az elhangzottak adtak inspirációt, hogy ne a hetvenéves szabadtéri színpadon ezreknek, hanem a Nagytemplom előtti szakrális térben tízezreknek adják elő Krisztus szenvedéstörténetét augusztus 26-án.
Volt oka a polgármesternek, hogy a debreceni főtérre invitálja a város lakosságát. Hiszen a tájékoztatón is elhangzott, hogy a darabot (amely csíksomlyói iskoladrámákon, Szőcs Géza veretes szövegén és Berecz András archaikus népénekein alapul) a 2018-ban a csíksomlyói nyeregben harmincezres, 2017-ben az esztergomi bazilika előtt is tízezres közönség előtt játszották, Debrecen se adja alább.
Az előadást nagypéntek környékén akarták bemutatni, de közbeszólt a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet. Mégis lesz ehhez köthető szereplője az előadásnak: a Jézus Krisztus által hordozott fakereszt egy debreceni körmenet részese volt.
Bódor Edit, a Kölcsey Művelődési Központ vezetője még a szabadtéri színpadra invitálta a közönséget, amely ingyen, a város ajándékaként tekintheti meg a produkciót, csak regisztrálnia kellett volna. Az ingyenesség maradt, augusztus 27-e az esőnap, s a főtéren, regisztráció nélkül – kis túlzással – ott lehet fél Debrecen.
Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház Kossuth-díjas igazgatója, az összművészeti produkció rendezője a darab közös mivoltát emelte ki, s azt, hogy a darabot nem eljátsszák a szereplők, hanem megtörténik velük, s ami után ők is mások lesznek, mint annak előtte. A produkcióban egyenértékű a zene, a szó és a tánc. Kiemelte, hogy az előadásba helyi erőket is bevonnak, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes táncosain kívül a hetvenéves Debreceni Népi Együttes fiatal tagjai is fellépnek. Újra össze kell rakni az előadást, mondta, pedig még nem is tudott a helyszínváltozásról, ami még nagyobb erőfeszítést kíván majd a rendezőtől, a szereplőktől és a műszakiaktól.