A Szent Jobbot szállító Aranyvonat 1938 júniusától kezdve kisebb-nagyobb szünetekkel, de folyamatosan látogatta az ország különböző településeit, ahol elhaladt, mindenütt ünnepélyesen fogadták: Szent Istvánt énekeltek, letérdeltek előtte a magyarok, díszőrségek, fúvószenekarok vonultak elébe a pályaudvarokra. Pedig a díszkocsi alig négy hónap alatt készült el Urbányi Vilmos és Márton Lajos tervei alapján, előállítási költségei 19 ezer pengőre rúgtak, ebből a MÁV tízezret fedezett. A területi visszacsatolások után a Felvidékre is ellátogatott, Komáromtól kezdve Munkácsig sok helyen megfordult, majd 1942-ben Nagyváradra is eljutott, a Szent László-ünnepségekre. Éppen ezért érdekes, hogy éppen Trianon századik évfordulójára készült el a rekonstrukció, hisz akkor is a nemzeti összetartozást jelképezte, amint ezt a Nemzeti Újság 1942-es számában is írták a nagyváradi útjáról: „a Szent Jobb újból útra indult, hogy istenfélelemben, hazaszeretetben megerősítse a magyar nemzetet.”
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.