A lemezt Pásztor László elmondása szerint a kor színvonalának megfelelő, de mai szemmel nézve rendkívül szerény körülmények között, egy mindössze négysávos magnóval vették fel a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (MHV) Rottenbiller utcai stúdiójában. Így szükség volt a hangsávok úgynevezett összeírására, hogy minden hangszer hangja elférjen a felvételen, ami a minőségen hallatszik is, ugyanis mindössze két sávon szólt sztereóban az alap, amin utólag módosítani nem lehetett, tehát úgy működött, mint egy koncertfelvétel. A másik kettőn az ének, vagy az utóbbiak közül az egyiken valamilyen zenei kiegészítés szerepelt, például Faluhelyi Gyula mellotron játéka. A zenei anyagot egy összeszokott páros, Dobó Ferenc hangmérnök és Juhász István zenei rendező kezelte, míg az album borítójára a fotót a híres-nevezetes, akkor már az Egyesült Államokban élő Szipál Márton fotóművész egyik Magyarországon maradt leszármazottja, Szipál Péter készítette, akinek a szintén legendás stúdiója az Apáczai Csere János utcában volt.
Így lett 69-ből 70
Hogy idáig egyáltalán eljussanak, azt megelőzően a zenekarvezető kellő intenzitással járt az MHV könnyűzenei atyaúristenének számító Erdős Péter nyakára, hivatkozván az akkor már futó slágereikre, leginkább a Kell, hogy várj!-ra, de ezenkívül az Egyszer véget ér az útra és a Miért van ez ígyre vagy a Ha volna valaki című film betétdalára is. Miután a popcézárt a rendkívül szívós és céltudatos Pásztor Lászlónak hosszas utánajárással sikerült meggyőznie, hogy a Neoton lemezét érdemes kiadni, a fiúknak előzetesen a kottát kellett bevinniük az MHV-be, hogy tudhassák előre a korifeusok, miket fognak játszani. Mivel volt megfelelő zenei előképzettségük, ez nem okozott problémát.
A zenekar összetétele eleve előrevetítette, hogy stílusát tekintve nem lesz egységes a lemez, annak ellenére, hogy Pásztor László írta az összes zenét és S. Nagy István a szövegeket. Utóbbival úgy ismerkedett meg Pásztor László, hogy még korábban – ahogy ő fogalmazott – vett egy nagy levegőt, és az akkor már nagy befolyással rendelkező szakemberhez ismeretlenül odaállított az Országos Rendezőiroda akkor még Semmelweis utca 1. szám alatt lévő székházába, megkérve, hogy írjon nekik szövegeket. A slágercéh belső embere azt mondta, hogy ha a zene alkalmas rá, eleget tesz a kérésnek. Ezt az ígéretét beváltotta, és nem zárható ki, hogy ő is szólt egy-két szót a megszületendő Neoton-lemez érdekében, hiszen neki is érdeke fűződött hozzá a szerzői jogdíj miatt. Annyira azonban nem tudott vagy nem akart beleszólni a folyamatokba, hogy ne kelljen nagyon sokat várni a megjelenésre, ugyanis eredetileg Bolond város ’69 lett volna a lemez címe, de mire kijött a piacra, már 1970-et írtak, és akkor a banda úgy döntött, már nem kell számmal jelezni a címben a megjelenés évét. S. Nagy egyébként jó barátja lett aztán Pásztornak, olyannyira, hogy ő lett a Hatvani Emesével kötött házasságuk egyik tanúja. Pásztor László kesernyés humora szerint ekkor még nem tudhatta, hogy kígyót melenget a keblén, mert jó néhány év múlva Hatvani Emese lett a Neoton (akkor már Família) első számú szövegírója.