A kommunista terminológia szerint „huliganizmus”-nak nevezett ifjúsági jelenséget szoros összefüggésbe hozták a könnyűzenei áramlatokkal, leginkább a rock and rollal. Éppen ezért ezt a zenei stílust csak nagyon vigyázva engedték érvényesülni, a tévében, rádióban minimális megszólalási lehetősége volt a képviselőinek, és kislemezen ugyan megjelenhetett a Martiny együttes rock and roll szerzeménye, de túl sok reklámot nem kapott. Hogy, hogy nem, egészen a hatvanas évek végéig kellett várni, amíg Fenyő Miklós színre vonulásával a tévé képernyőin is teret kapott, de ekkorra már csaknem másfél évtizedes lemaradásban volt hazánk Amerikához képest. Ez is azt mutatja, hogy a kommunista elvtársak jól végezték a dolgukat, a rock and roll őrületet, ezzel együtt pedig a jampeceket és a „huligánokat” kellőképpen kordába szorították. Ez a magyarázata annak is, hogy amikor Fenyő Miklósék 1980-ban meghirdették a nagy rock and roll nosztalgiát, alig-alig volt mire emlékezni, hiszen rajtuk kívül ezt a stílust nálunk jóformán senki nem követte nemzetközi szinten is elfogadható színvonalon, de őket is háttérbe szorították a hetvenes években.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.