Solus Amor: monumentális légi balett a Recirqueltől

A CAFe Budapest kortárs művészeti fesztiválon debütált október 15-én a Recirquel legújabb produkciója, egy monumentális légi táncelőadás. A Vági Bence rendezte Solus Amor az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely időtlen térben kutatja a szeretet rétegeit.  A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesítő produkció az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiát idézi meg. A darabhoz egyedileg komponált zene, a különleges díszletek és a speciális technika is segíti az embert a teljes elmélyüléshez.

2020. 10. 21. 7:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magával ragadó Solus Amor előadás mélységekbe és magasságokba sodorja az embert. Az erő, a kitartás, az akarat, a hihetetlen szakmai tudás repíti a szereplőket és vele a nézőt. Lenyűgöznek, ámulunk erejükön, tehetségükön, és értjük Vági Bence szavait, aki szerint „a színpadi tér és a szereplők természeti esszenciaként ölelik körül a közönséget, hogy egy ősi imához hasonlóan lehetővé tegyék a néző számára a teljes elmélyülést”. A produkció a premierelőadásokat követően október végén, novemberben és decemberben is látható lesz a Müpa Fesztivál Színházban.

Fotók: Hirling Bálint

A magyar előadó-művészeti életben az újcirkusz, mint új művészeti ág a Recirquel születésével jelent meg. A társulat állandó alkotócsoportjának célja olyan egész estés nagyszínpadi produkciók megírása, kitalálása és megvalósítása, amelyben a műhöz szerzett zene, látványvilág a cirkuszművészetet egy új és absztrakt kifejező mozgásművészetté formálja, így létrehozva egy történetet elbeszélő újcirkusz előadást. A Recirquel produkcióiban a klasszikus artistatechnika mellett ezért fontos szerepet foglal kap a tánc- és a színészmesterség, valamint a látványvilág és az egyedileg komponált élőzene.

A Solus Amor című előadás az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely a szeretet mibenlétét helyezi fókuszba. A három előadást a közös vezérmotívumon túl még szorosabban köti össze a társulat sok éves alkotói-művészeti folyamata során megteremtett műfaj, a cirkuszművészetet a modern tánccal ötvöző cirque danse. A Solus Amor nem egyetlen történetet mond el, hanem többféle közelítésben azt vizsgálja, mennyire fontos az ember számára a bolygónkon jelen lévő szeretet. A produkció feleleveníti a szeretet különféle rétegeit, a szerelem és a gyűlölet változatait, de mindenekelőtt azt az egyetlen és ősi hajtóerőt kutatja, mely időtől és tértől függetlenül mindannyiunkat összeköt. Ezt az időtlenséget fejezi ki a színpadi tér is: a szereplőkkel együtt természeti esszenciaként öleli körül a közönséget, ősi imához hasonlóan vonzza magába a nézőt.

A szimbolikus, többféle jelentést hordozó díszlet Klimó Péter munkája: a Solus Amor tere egyszerre elvont és konkrét – a néző mintha egy kövekből épített csarnok vagy hatalmas ódon katedrális oszlopai között járna. A háttérben folyamatosan mozgó, alakuló, organikusan lebegő függöny látható , amely hol a víz alatti világ varázslatát, hol egy amorf, lélegző élőlény mozgását imitálja. A különleges függönyt Klimó Péter, Vági Bence és Vladár Péter tervezték. A légiesség érzését a díszleten túl a különféle cirkuszi levegőzsáner-számok – gurtni, lebegő kínai rúd, magas drót – teszik teljessé. A produkcióban az artisták és táncosok magasba emeléséhez egy speciális, egyszerre öt motort működtető, Vladár Tamás műszaki vezető irányításával kialakított reptető-technikát használnak, ezáltal a néző úgy érezheti: repülni olyan könnyű, mint amikor álmodik róla. Az előadás egyik különleges eleme a természetet szimbolizáló hatalmas, ősi jegesmedve-báb is, amelynek a valódit tökéletesen imitáló mozgásait táncosok irányítják. A medve a nemzetközi hírű dél-afrikai bábtervező, Janni Younge munkája.

A látvány és a világszínvonalú trükkök mellett a Recirquel produkcióiban, így a Solus Amorban is meghatározó szerepet játszik a zene. A Szirtes Edina Mókus zeneszerző és Terjék Fiddler Gábor sound designer által kidolgozott hangzásvilágban a „szeretetmise” tételeit elektronikus zenei betoldások egészítik ki.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.