Mulasics László a Várfok Galéria művészkörének egyik kiemelt művésze. Noha az 1980-as évek egyik legsikeresebb, legtöbbet kiállító alkotóinak sorába tartozott, talán manapság kevesebbet szerepel a köztudatban kortársainál, Bak Imrénél, Birkás Ákosnál, Bukta Imrénél, El Kazovszkijnál, Nádler Istvánnál, Szirtes Jánosnál, Szurcsik Józsefnél. Az ok 2001-es autóbalesete, amelyben mindössze 47 esztendősen elhunyt.
– Azóta is kiemelt feladatunknak tartjuk, hogy életművét jelenvalóvá tegyük – jelentette ki Kovács Krisztina művészettörténész, a Várfok Galéria művészeti vezetője, aki elárulta: az alkotó népszerűségét mutatja, hogy kiállításai számos látogatót vonzanak, és a legjelentősebb magyar magángyűjtemények mellett külföldi gyűjtemények is őrzik munkáit.
– Itthon a legfontosabb múzeumainkban, mint a Szépművészetiben, a Ludwigban, a Kiscelliben, a Magyar Nemzeti Galériában egyaránt megtalálhatók munkái – magyarázta a művészettörténész, hozzáfűzve: sokszínű életműve mind a mai napig kutatást igényel.
Ezért mutatja be a Várfok Galéria két-három évente a Mulasics életmű egy-egy korszakát. A november 14-ig látogatható tárlaton az állatmotívumos képeit állították a középpontba. – Először 1994-ben jelent meg munkáin az állatvilág, vadászkutyák képében, majd jöttek a szarvasok, griffek és egyéb mitikus lények – sorolta Kovács Krisztina, majd megjegyezte: ezek a középkori, illetve reneszánsz szőttesekről átvett motívumok művészettörténeti idézeteknek tekinthetők, melyeket kiragadva az eredeti kontextusból és vegyítve a modern technikákkal, anyagokkal, új kontextusba helyezett.

Fotó: Teknős Miklós
– Ami alkotásait beazonosíthatóvá teszi, az a kiemelkedően gazdag anyaghasználat – tudtam meg a művészettörténésztől, aki ezek közül kiemelte az enkausztikát. Az ókori egyiptomi, később ógörög festőtechnikáról elárulta: felhevített forró viaszhoz kevernek festékpigmentet és terpentint, amely a pigment hordozója, egyúttal lassítja a viasz rendkívül gyors száradását. – Hihetetlenül tudatos, előre eltervezett alkotást igényel ez a technika, éppen a gyors száradás miatt – jegyezte meg a művészeti vezető, rámutatva: az izzó, forró anyag rétegéi végesek, hiszen a vászon megtartóképessége korlátozott.