Révész Sándor zeneszerzői munkásságának egyik legelső hajtása következik ezután a lemezen Szól a dal címmel, amely szinte misztikus magasságokba emelkedik, Horváth Kornél ütőhangszerei pedig kitűnően kiegészítik a dallamot. A bolond című szám (egyébként van egy ugyanilyen elnevezésű nótája Révész Sándornak az 1993-as lemezén is) egy alig félperces kis scherzo, jelentősen elütve a többitől, amely arról szól, hogy magára gyújtja a házát egy őrült ember. A francia lány és a Porto Morellos című számok pedig egy német zenész, Michael Von Henko alkotásai, akit még a Piramis-időkből ismertek meg, és csak Mikinek becézték. Ő egy Aquarell nevű hamburgi zenekar gitárosa volt, akikkel együtt léptek fel a Kisstadionban 1980. június 15-én, ők voltak a Piramis előzenekara. (A magyarok szerették volna, ha hasonló volumenben viszonozzák a meghívásukat a németek. A visszahívás megtörtént, de nem olyan nagyságrendben, amilyenben a Piramis remélte.) Amikor Révész Sándor még 1982-ben Hamburgból elindult a hajóval, őt is felkereste. Így aztán nem véletlen, hogy épp az utazás körülményeiről szóló, a nagylemez zenei koncepciójából nem kicsit kilógó A francia lány került ki a német zenész kezeiből, amelynek groove-ja az akkori magyar rockzenében teljességgel szokatlan volt, arról nem is beszélve, hogy ebben a számban nincs is ének, csak próza, így némi túlzással és humorral talán ez tekinthető az első rapszámnak Magyarországon.