Kovács Kati nagylemezének repertoárját gondos szerkesztői munkával állították össze – ez sajnos nem mondható el számos, akkoriban megjelent MHV-lemezről –, a zeneszámok sorrendje kifejezetten indokolt, és megvan a maga dinamikája. A Radványi Endre hangmérnök és az 1972-ben Erdős Péter zaklatásai elől Svédországba disszidált Serédi István zenei rendező által irányított felvételek közül igen erős felütésnek bizonyult a Volt egy régi nyár című dal. S. Nagy István szövege és Koncz Tibor zenéje harmonizál egymással, melankolikus hangot üt meg, a két szerelem közötti állapotot vázolja fel úgy, hogy az, akiről szól, még messze az előző bűvöletében él, ami ugyan már véget ért, de nem múlt el teljesen, viszont még nem érkezett el a következő. Az utcai lámpák fényénél rohanó sok ember és a szobában ücsörgő, szemlélődő, álmodozó mesélő nagy kontrasztban áll egymással, és ez indítja el a dal „cselekményét”, azt, hogy az énekes még mindig a régi szerelméről álmodozik. Ugyanez a szerzőpáros írta az Egy bolondos álom című opuszt, ami lendületes, játékos voltában egy rémálmot vetít elénk. A fúvósokkal tarkított zene az előző dal mélabúját hivatott elvenni, sikerrel. Akár még azt is mondhatnánk rá, hogy pszichedelikus, de akkoriban ez a kifejezés még nem dívott, igaz, zöld fókákról sem nagyon énekelt senki. A zeneszám végkifejlete mindenesetre vidám, hiszen a főhős felriad álmából, Kovács Kati pedig egy ragyogó énekszólóval örvendezteti meg rajongóit.
Szinte a nyitódal folytatása a Kormos a tető. A maga visszafogottságával ez a Deák Tamás zenéjével és Fülöp Kálmán szövegével megírt sanzon annyiban viszont előrébb lép, hogy a borongós őszi időjárással szembeállítja a szerelem örökkévalóságát, és a fiatal pár első csókja emlékének helyszínéről továbbsétál az ólmos ködön át. Az Ugyanúgy, mint más szintén az előző dal komolyságát és fennköltségét oldja, és az énekesnőt Hajnal István szövegével és Koncz Tibor fülbemászó dallamú vokállal ellátott zenéjével – amit a Bergendy játszott fel a lemezre – hétköznapi emberként állítja elénk, aki a többiekhez hasonlóan reagálja le a hétköznapi élet eseményeit. A Legtöbb nap című dalban Kovács Kati azzal az erősen dzsesszes beütésű hanggal énekel, amivel már az 1965-ös Ki mit tud?-on is feltűnt, a Deák Tamás–Hajnal István szerzőpáros kitűnően ráérzett, hogy az énekesnőnek ez a stílus is testhezálló. A nóta arról szól, hogy a hölgy mindig a keddet várja, amikor a kedvese meglátogatja őt, de arra kéri, hogy legyen egy kicsit rugalmasabb és többször találkozzanak. Szintén a női létet figurázza ki a Milyen ijedős lány című dal a Stúdió 11 kíséretében, férfi énekszólammal alátámasztva. A Tomsits Rudolf–Hajnal István szerzemény szemléletesen körbeírja, mitől is tarthat egy nő, de a végén kiderül, hogy leginkább a magánytól és attól, hogy nem kell majd senkinek. Ezután következik a lemez legnagyobb slágere, a Most kéne abbahagyni, szintén az Express kíséretében, Wolf Péter zenéjére ifjabb Kalmár Tibor írta a szöveget. A „se veled se nélküled” tipikus helyzetét adja elő Kovács Kati, aki énekében ezt a paradox helyzetet a „Maradni esztelenség, elmenni képtelenség, bilincsben él, aki téged így szeret” sorokkal mutatja be. Ebben a számban azt a lélektani pillanatot láthatjuk, amikor még visszakozhatna mindkét fél, és akkor különösebben nagy lelki sérülések nélkül megúsznák ezt a liezont. A dal azonban kétséget nem hagy afelől, hogy bizony itt ennek lesz folytatása, mert ahhoz túl nagy a vonzalom a két fél között, hogy megálljanak félúton. A nótában benne van az bizonyos plusz töltet, ami miatt még a mai fiatalok is ismerik, és ami a zene misztériumához tartozik, ugyanis szinte megfejthetetlen, miért lett ez a darab ekkora sláger, azon túlmenően, hogy természetesen nagyon jól megírt dallamról van szó.