Az első adást Molnár György rendezte és Tánczos Gábor szerkesztette, szignálzenéje pedig – ahogy a későbbiekben is mindig – a Brecker Brothers Sneakin Up Behind You című számának egy részlete volt. A műsorról előzetes beharangozót a Magyar Ifjúság egyáltalán nem közölt, az Ifjúsági Magazinban viszont Tánczos Gábor – aki Módos Péterrel felváltva szerkesztette az adásokat – nyilatkozott róla az indulása után közvetlenül. Mint az interjúban közölte, valóban fennállt a bizarr helyzet, hogy egynémely külföldi szocialista országban többet szerepeltek a magyar könnyűzenei előadók, mint itthon, de ennek magyarázata szerinte „egy belső, televíziós átszerveződés, műsorstruktúra-változás átmeneti gondjaiban található meg”. A sorozat címét Mark Twain Az egymillió fontos bankjegy című elbeszéléséből kanyarította ki a poéngyáros zenei szakíró és szerkesztő Tardos Péter, de ahogy Tánczos Gábor – aki korábban trombitált a Bergendyben – magyarázta, „a számok nem pontosak, csak hozzávetőlegesek: egy háromperces dal körülbelül két-háromszáz hangjegyből áll, ha ezt szorozzuk az adásonkénti öt-hat dallal, és az év ötvenkét hetével, nagyjából a millió felé járunk”.

Fotó: Fortepan/Szalay Zoltán
Tánczos Gábor a frissességre és a változatosságra helyezte a hangsúlyt a vele készített interjúban, amelyben kinyilatkoztatta, hogy az 1976-es esztendő új könnyűzenei termését igyekeznek a lehető legszélesebb spektrumon bemutatni. (Itt azt azonban meg kell jegyeznünk, hogy ha egy együttes vagy egy szólista nem jutott korábban rádiófelvételhez vagy akár kislemezfelvételhez, vajmi kevés esélye lehetett a műsorba kerülésre.) A különböző könnyűzenei intézményeknél – leginkább a Magyar Hanglemezgyártó Vállalatnál – sztárolt művészek számára azonban megadatott az esély, hogy akár egy éven belül többször is képernyőre kerüljenek, és ha egy számuk kiváltképp sikeres volt, azt meg is ismételhették.
Könnyűzenei KGST
Korszerű sorozatnak tervezték indulásakor, amelyben ugyan nem a trükkök felvonultatása volt a cél, de a korszak technikai vívmányainak bátor alkalmazását célul tűzték ki, s ennek megvalósítása a két rendezőre, Born Ádámra és Molnár Györgyre hárult. Elképzeléseik szerint a külföldi sztárokat hazánkba látogatásukkor kameravégre szeretnék kapni, de rögtön hozzátették a kor szellemének megfelelően, hogy a Kölcsönös Gazdasági Segítség Tanácsa (KGST) könnyűzenei téren történő megvalósítását is várják a műsortól. Mai magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az unalmasabbnál unalmasabb zenét játszó – tisztelet a kivételnek –, szocialista relációból érkezett bandákat is vendégül kellett (volna) látniuk a műsorban. Mindezt félretéve Tánczos Gábor azt hangoztatta, hogy „a válogatásunkon és a dalokon múlik, hogy egyetlen koncepciónk érvényesüljön, nevezetesen: színvonalas szórakoztatás kerekedjen ki, a popmuzsika közönségének megelégedésére”.