Valóban, Zalatnay első nagylemezéről már 1969 karácsonya előtt felröppentek a hírek, de még a Magyar Ifjúság 1970. január 9-i számában is arról panaszkodik az újságíró, hogy nem lehet kapni, de remélhetőleg 1970 januárjának közepén már a boltokban lesz. Állítólag a borító elkészítésének késedelmére hivatkoztak az MHV-ben, ami miatt késett a kiadás, az énekesnő pedig akkor még úgy nyilatkozott – vagy csak vigasztalta önmagát –, hogy talán nem is baj, ha késik a lemez, mert így egy időben lesz látható a tévéshow-ja a nagyközönség számára a lemez megjelenésével, s így talán még nagyobb számban tudják majd megvenni az albumot. Ráadásul karácsonyra már megjelent két kislemeze, az egyikre az angliai felvételeiből választottak ki kettőt, a másikra a Betonfej és az Oszkár című dalokat rakták. Az ominózus újságcikk azonban az utókor szemszögéből nézve elárulta, hogy még nem alakult ki a végleges számlista, ugyanis tíz dalról írtak – ebből hét új –, miközben a lemezen végül tizenkét szám lett. Még az énekesnő sem mondta meg, melyik Metro-számot választották ki a lemezre, azt viszont megjegyezte, hogy a Tölcsért csinálok a kezemből rajta lesz. Arról is határozott hangon nyilatkozott, hogy a Metrót szeretné maga mellett állandó kíséretnek, mert addigra már eldöntötte, hogy nem a táncdal, hanem a beat az igazi profilja. Ebben persze nem kis szerepe lehetett Frenreisz Károlynak, akivel akkoriban járt Zalatnay, és aki a Metro oszlopos tagja volt nemcsak basszusgitárosként és szaxofonosként, hanem immáron egyre hangsúlyosabban zeneszerzőként is. Zalatnay azonban erről szemérmesen hallgatott, ezzel párhuzamosan a lemezcímhez kapcsolódóan még azt is megemlítette, hogy sokáig fiú szeretett volna lenni. Az interjúban mindössze annyit említett meg, hogy a Metro stílusa áll hozzá legközelebb a beatzenekarok közül. Azt viszont nem hallgatta el, hogy a lemezfelvételek közben vakbélgyulladást kapott, ami miatt operálni kellett, ám a beavatkozás után mentek vissza a stúdióba, és a hanganyagon nem érződnek a fizikai megpróbáltatások.