Zalatnay Sarolta a táncdalfesztiválokon aratott óriási sikerei ellenére nem kapott rögtön alkalmat arra, hogy nagylemezen is bizonyítson, de ez nem volt egyedi eset, a másik két nagy vetélytársának is ekkor jelent meg az első nagylemeze. Úgy látszik, a Magyar Hanglemezgyártó Vállalatnak (MHV) 1970 volt az „áttörés éve”, ekkor látták elérkezettnek az időt arra, hogy a három „beatlány” mindegyikével elkészíthessék a bemutatkozó lemezüket, ami alapvetően a könnyűzenei életben az első osztályba sorolás feltétele volt. A hazai popszcénában ez az állapot 1977-ig így is maradt, addig csak nekik hármójuknak (Koncz Zsuzsa, Kovács Kati, Zalatnay Sarolta) és negyedikként Harangozó Terinek jelenhetett csak meg önálló nagylemeze.
Nagyszájúaknak kevesebb lemezt
Zalatnay Sarolta így emlékezik: – Nem gazsuláltam a lemezgyár vezetőivel, nem voltam jó barátságban ezekkel az urakkal, mert azt gondoltam, hogy elég, ha jól énekelek. Aztán, amikor elmondtam a véleményem, és az nem felelt meg például Erdős Petinek – Isten nyugosztalja! –, közölte velem, hogy rendben, de akkor nem jelenik meg a lemez decemberben, hanem csak január végén kerül majd a boltokba. És bármennyire is szeretik a dalokat, a január végi lemezekből nem adnak el annyit, mint a karácsony előtt is kapható albumokból. Valószínűleg nem tetszett nekik, hogy rendszeresen ellentmondtam, renitenskedtem, hogy nagy volt a szám. Mert mindig is nagy volt a szám, nem rejtettem véka alá a véleményem, ez pedig nem mindig volt jó.

Fotó: Fortepan/Braun Antal
Valóban, Zalatnay első nagylemezéről már 1969 karácsonya előtt felröppentek a hírek, de még a Magyar Ifjúság 1970. január 9-i számában is arról panaszkodik az újságíró, hogy nem lehet kapni, de remélhetőleg 1970 januárjának közepén már a boltokban lesz. Állítólag a borító elkészítésének késedelmére hivatkoztak az MHV-ben, ami miatt késett a kiadás, az énekesnő pedig akkor még úgy nyilatkozott – vagy csak vigasztalta önmagát –, hogy talán nem is baj, ha késik a lemez, mert így egy időben lesz látható a tévéshow-ja a nagyközönség számára a lemez megjelenésével, s így talán még nagyobb számban tudják majd megvenni az albumot. Ráadásul karácsonyra már megjelent két kislemeze, az egyikre az angliai felvételeiből választottak ki kettőt, a másikra a Betonfej és az Oszkár című dalokat rakták. Az ominózus újságcikk azonban az utókor szemszögéből nézve elárulta, hogy még nem alakult ki a végleges számlista, ugyanis tíz dalról írtak – ebből hét új –, miközben a lemezen végül tizenkét szám lett. Még az énekesnő sem mondta meg, melyik Metro-számot választották ki a lemezre, azt viszont megjegyezte, hogy a Tölcsért csinálok a kezemből rajta lesz. Arról is határozott hangon nyilatkozott, hogy a Metrót szeretné maga mellett állandó kíséretnek, mert addigra már eldöntötte, hogy nem a táncdal, hanem a beat az igazi profilja. Ebben persze nem kis szerepe lehetett Frenreisz Károlynak, akivel akkoriban járt Zalatnay, és aki a Metro oszlopos tagja volt nemcsak basszusgitárosként és szaxofonosként, hanem immáron egyre hangsúlyosabban zeneszerzőként is. Zalatnay azonban erről szemérmesen hallgatott, ezzel párhuzamosan a lemezcímhez kapcsolódóan még azt is megemlítette, hogy sokáig fiú szeretett volna lenni. Az interjúban mindössze annyit említett meg, hogy a Metro stílusa áll hozzá legközelebb a beatzenekarok közül. Azt viszont nem hallgatta el, hogy a lemezfelvételek közben vakbélgyulladást kapott, ami miatt operálni kellett, ám a beavatkozás után mentek vissza a stúdióba, és a hanganyagon nem érződnek a fizikai megpróbáltatások.