Az Elfelejtett nemzedék nem egy szívderítő film, témája okán nem is lehetne az, viszont a háború értelmetlenségének közhelyén túl megpendít egy-két dolgot a helytállás szükségességéről is. A második világháborús magyar katonai veszteség hősi halottakban és sebesültekben meghaladta a 350 ezer főt. Köztük rengeteg olyan fiatal katona volt, mint a filmben látható főszereplő, Kerekes (Cservák Zoltán). A fiatal fiút 1944 végén hívják be katonának, amikor az orosz csapatok betörnek az országba. A film forgatásán lapunk is ott járt, riportot írtunk róla, akkor a rendező elmondta, hogy azért választott 16 éves főszereplőt, hogy a középiskolások is bele tudjanak bújni a bőrébe, és érezzék, milyen volt, amikor ilyen fiatalon behívtak valakit katonának.
Aracsi Norbert székesfehérvári filmrendező (Emlékezz rám, Évforduló) jóvoltából még vetítés előtt megnézhettük a filmet. Az Elfelejtett nemzedékkel a fiatalon hősi halált halt nemzedékeknek szeretne emléket állítani. A filmet a pákozdi katonai emlékpark területén forgatták öt nap alatt.
A magyar honvédek az emlékpark területén is keményen harcoltak, eredeti, második világháborús lövészárkok is megmaradtak ott, ezért igen hiteles környezetben készült a film, és ez azt az érzést kelti bennünk, hogy a filmbeli történet akár meg is történhetett volna (bizonyára jó sokszor meg is történt).

A kis költségvetés miatt nyilván nem repülők bombázzák a honvédek lövészárkait – nem is a háború gépezetének apokaliptikus pusztításáról szól a film –, hanem
a rendező azt a pillanatot szerette volna megragadni, amikor tudatosul a katonákban, hogy minden elveszett.
A film tehát erre az egyetlen feszült pillanatra van felépítve, amely bombaként robban a tudatukban, és mindenki másképpen reagál a végzetes helyzetre. Hogy ez pontosan mikor érkezik el, azt nem árulom el.
A fiatal katonán – Kerekesen – kívül a doni áttörés traumájával küszködő Talpas (Jászberényi Gábor), a csoportot vezető Molnár őrmester (Hajduk Károly) van még a lövészárokban, valahol egy erdő közepén. A három férfi gyökeresen más életszakaszában tart, Kerekesnek jóformán még el sem kezdődött az élete, a középkorú Molnár őrmester sokat láthatott, de nem fatalista típus, a szintén középkorú Talpas pedig már túl sok mindent átélhetett. Ezek a tapasztalataik döntéseikben, beszédükben is megnyilvánulnak.