1966-ban a nyugati világ már túl volt a beat első nagy robbanásán, és az újdonság varázsa ugyan elmúlt, de a tomboló sikerek ezekben az időkben is tartottak még. Az Illés viszont ebben az évben lett országosan ismert – miközben a klubokban már korábban is óriási sikereket arattak –, hiszen az első Táncdalfesztiválon a Még fáj minden csók című számukkal második helyezést értek el, és megnyerték maguknak a fiatalokat, s ugyanezzel a mozdulattal elrémisztették az idősebbek egy részét. Ebben a lélektani pillanatban, még közvetlenül a kitörő, mindent elsöprő sikerük előtt kapta meg Szörényi Levente, Bajtala János és Jinda György 1966 júniusában Szilárdi Béla NSZK-ban élő zenésztől a nagyszerű ajánlatot.
„Kombinált BEATzene kell!” (a kiemelés az eredeti szövegben szerepel így) – fogalmaz a levélíró, nyilvánvalóan arra utalva, hogy már nem elegendő az üdvösséghez, ha az ember lefog néhány akkordot és erőteljesen üvölt hozzá. Aztán gyorsan hozzáfűzi: ezt egy kicsit Samnek írta (ő Jinda György dobos volt, aki később Shamként írta a művésznevét New Yorkban), azaz mindössze egyetlen zenésznek szólt a felhívás, mintha ő a zenei trendek követését illetően kicsit lemaradt volna a társaitól.
A kombináltságra még a következő levelében is visszatér, itt azt érti alatta, hogy „a legprimitívebb rockot és beatet” kell ötvözni az étkezésekhez szóló halk háttérzenével.
Az üzlet mindenesetre abban volt, hogy a közönség és a lokáltulajdonos ízlését egyszerre kellett kiszolgálni.

Fotó: MTI/Sziklás Mária
A Szörényi Leventének szóló levél – a másik két címzett külön-külön kapott egy-egy levelet – nem fest túlságosan rózsaszín képet a nyugati könnyűzenei helyzetről: nagy a konkurencia az előadók között, és nem is annyira a zenei színvonal megugrása, hanem a menedzselés megoldása és a komplett műsor show-szerű összeállítása jelenti az igazi kihívást mindenkinek. 1966. június 4-én még Szilárdi Béla nem tudta, hogy augusztusban hazajön-e, ami attól függött, hogy megkapja-e Svájcba a vízumot, ugyanis Bázelba kapott meghívást az NSZK-beli zenekarával. Az újonnan formálódó csapat szerződését az Interkoncertnél kellett volna aláírni, tehát így is, úgy is haza kellett jönnie, csak az volt a kérdés, hogy a svájci kiruccanásuk után vagy esetleg helyette, ha nem kapja meg az óhajtott dokumentumot. A felmerült tervek szerint 1966 októberétől kezdtek volna játszani az NSZK-ban, egyrészt mert el kellett próbálniuk a repertoárjukat, másrészt Szilárdi Béla csak szeptemberben jött volna haza Svájcból. A levélből kitűnik, hogy Szörényi Levente szorgalmazta a próbákat, de ezt természetesen a többiek is elfogadták. Az már ebből a korabeli dokumentumból is kirajzolódik, hogy fellépéseik helyszíne képlékeny volt, felmerült Svájc gondolata is, illetve a levélíró biztos volt abban, hogy ha bemutatják tudásukat, előszeretettel alkalmazzák majd őket többek között Mannheimben, Műnchenben, Freiburgban és Titisee-ben. Mindez azonban az impresszárión múlt, ahogy akkoriban a menedzsereket nevezték – tette hozzá Szilárdi Béla.