Az egyik kerékkötője az ORI működésének a helyi, azaz települési, városi tanácsok művelődésügyi osztályainak műsor-engedélyezési jogköre volt, ami hozzájárult az előre kalibrált bevételeik csökkenéséhez. Egy angol tánczenekar például csak vidékre kapott engedélyt a helyi rendőrkapitányságoktól és az önkormányzatok helyett létrehozott kommunista hatalmi szervektől, a tanácsoktól, az ORI hiába szerette volna a fővárosban bemutatni őket. A központi hatalom azonban nem hagyta teljesen magára az ORI-t, 1961-ben az úgynevezett „kishelyi” előadások deficitjét még a minisztérium kifizette, ám érthető módon azt szerették volna mihamarabb elérni, hogy erre a pártállami koncertszervező cég ne szoruljon rá. Éppen ezért ezekre a kisebb befogadóképességű helyekre szükség esetén a kormányzat 1962-ben már csak ezerötszáz forint költségtérítést irányzott elő előadásonként, ami legtöbbször messze nem fedezte a veszteséget. A ráfizetések oka többek között az volt, hogy az ORI alkalmazásában álló dramaturgok egyúttal szerzők is voltak, így több szerény színvonalú és emiatt érdektelen zenés műsorszámot nemigen vettek le az ORI műsoráról még fél éven keresztül sem, hogy minél több jogdíjat kaphassanak, hiába termeltek azok folyamatosan veszteséget.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.