– Magyarország Érdemes Művésze díjban részesült március 15-én. Miként tekint az elismerésre?
– Nagyon boldog vagyok, hogy megkaptam, mivel az elmúlt hatvan évben a Pécsi Balettnél csak néhány táncművész részesült ilyen rangos kitüntetésben. A magyar táncművészeti szakma, a Magyar Táncművészek Szövetsége mint a legnagyobb táncművészeket tömörítő szervezet hét éve minden esztendőben felterjesztett erre az elismerésre, úgyhogy ezúton is köszönöm a szakmámnak, hogy kitartottak mellettem. Igazán lélekemelő ez a díj, s a legjobbkor jött az életembe, ugyanis, bár örök optimista vagyok, a járványhelyzettel járó megpróbáltatásokat lelkileg nehezen viselem. Nagyon jólesett, hogy rengeteg barát, ismerős írt, velem együtt örült, március 15-én reggeltől estig érkeztek a gratulációk.
– Huszonhat évvel ezelőtt kartáncosként kezdte balettművészi pályáját a Budapesti Operettszínházban, tavaly művészeti vezetőként tért vissza a teátrumba. Noha a járványhelyzet átalakította a megszokott színházi életet, milyen tapasztalatokat szerzett az elmúlt egy év során?
– Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója először a La Mancha lovagja című musical rendezésére hívott meg tavaly, aztán felajánlotta, hogy folytassam a munkát, s legyek a színház művészeti vezetője. Örömmel vállaltam el a feladatot. Bár a társulat összes tagjával még nem volt alkalmam együtt dolgozni, a La Mancha lovagja próbáin a színészekkel elsősorban emberileg és lelkileg kerültünk közelebb egymáshoz. Nagy boldogság számomra, hogy bekerülhettem abba a körbe, amelybe Bozsik Yvette és Juronics Tamás is tartozik. Hiszen mindketten táncművészből váltak elismert rendezővé.

Fotó: Origo
– A Pécsi Balettnél szintén művészeti vezető. A tánc- vagy a színházművészet hat inspirálóbban a munkáira?
– A táncművészet mára önálló művészeti ággá fejlődött, de mégiscsak a színházból vált ki. A Pécsi Balett sokáig tagozati formában működött, operetteket, musicaleket vittünk színpadra. Emlékszem, amikor a Pécsi Nemzeti Színházban a Valahol Európában című musicalben Ficsúrt játszottam, már akkor is a színház érdekelt. A szerepek megformálása számomra ugyanolyan fontos egy táncelőadás esetében, mint egy színházi darabnál. A balettelőadásaimon érződik, hogy színházat csinálok karakterekkel, táncosokkal. Nagyon összetett az egész.