A tárlat résztvevőinek megadatott az eucharisztia, vagyis a kegyelemben részesülés, bár nem egyforma színvonalon és minőségben. Van mű, amely a jezsuita iskoladrámák vagy a commedia dell’arte képi világára emlékeztet, mások már-már groteszkbe hajlanak (főképp a grafikák). Megint más, köztük Árendás József munkája a maga égbetörő architektúrájával a föltámadást érzékelteti. Nagy János és Bocskay Vince szobra hagyományos és mégsem az: a tradíciót újszerű, egyéni stílusban jeleníti meg. Prutkay Péter zárdamunkákra emlékeztető, összetett kompozíciója és Szemadám György tájképe a gótikus ablakkeretekkel több és más, mint korábbi munkásságuk folytatása. Haris László búcsújárást fölmutató panorámás fotója, Bartha Zsolt, Pataki Tibor és Szőnyi István jelekké egyszerűsített fényképe olyan nyilvánvaló, mint maga a szentáldozás. Benkő Imre fekete-fehér dokumentuma a fölötte csillogó lámpafüzérrel remekül komponált sajtófotóra emlékeztet. Stefanovits Péter villamostávvezeték-tornyai a felhők közt lebegő szívből, Jézus szimbólumából nyert energiájukkal a hit abszolútumára utalnak. Szőcs Miklós óvó kezekben nyújtott kelyhe akár Hermész Triszmegisztosz híres maximáját, az örök körforgást is ábrázolhatja: „Ami fönt van, az lent is, ami lenn, az fönn is.” Verebes György összekulcsolódó ujjai kidolgozottan is közhelyesek, Bakos István vonalértékű grafikája viszont épp egyszerűségével hat, sokkal inkább, mint a díszítő részletezés. Alapfy László Jézus-áldozatát egy patinás szobor arcmásával jeleníti meg. Baksai József festménye, Isten báránya a dőlő oszloppal és a sötét alapon sárga drapériával sokféleképp értelmezhető. Végül Barabás Márton lépcsős kálváriára emlékeztető angyalsorozata és Olescher Tamás kör alakú színes kompozíciója egyaránt hagyományos és kortárs megközelítés.