Mielőtt a Lázadó költők címet viselő könyvről szót ejtenék, bejelentem elfogultságomat a két főszereplő, Arthur Rimbaud és Jim Morrison iránt. A gimnáziumban kezdődött. Melyikükkel? Az már nem rémlik. Ellenben az annál inkább, hogy zenekarunkhoz, a Citromhoz kötődik. Zsolt barátom, a billentyűs – tán mert éppen ott tartottak irodalomból – megtanulta a Ma Bohème-t, és szavalta, főleg ha lányok is tartózkodtak a közelben. Tudják, ez az a vers, ami így kezdődik (Radnóti fordításában):
Mentem, két öklöm ronggyá rohadt zsebemben. / A köpeny vállamon már eszmévé szakadt.
Mint valami jó rockszöveg! Hamarosan megismerkedtünk Rimbaud életrajzával, s a ténnyel, hogy mindössze 19 esztendősen befejezte költői pályafutását. No, erre jött még Cseh Tamás és Bereményi Géza Arthur Rimbaud elutazikja („Arthur, Arthur, a két öklöd a zsebben, / A két ököl a zsebben már ronggyá rohadt. /Arthur, Arthur, a köpeny a vállon, /A köpeny a vállon rég eszmévé szakadt.”), és végleg a hősünk lett.
Morrisont, illetve a Doorst igazi szocialista világbéli módon ismertük meg. Lévén a nyugati lemezeket igen korlátozottan árulták a boltokban, így a Nemzeti Múzeummal szemközt kellett azokat beszerezni, feketén. Ott jutottunk egy Doors-válogatáshoz. Mit tudtuk mi, hogy ez a hatvanas években működő banda volt! Hallgattuk, és azt hittük, korabeli, új hullámos zenekar. Ezért aztán komoly hatást tett a Citrom muzsikájára.