– A Színházi Intézet munkatársaként kapta a megbízást, hogy az akkor újjáépített Bajor Gizi Színészmúzeumot állandó kiállítással rendezze be. Mit kellett szem előtt tartania?
– Gobbi Hilda elképzeléseit kellett ötvözni az új épületstruktúrával, valamint azokkal a muzeológiai szempontokkal, amelyeket a XX. század vége megkövetelt. Izgalmas munka volt. Két évet töltöttem a múzeumban, majd 1992-ben Ablonczy László igazgató úr hívására a régi Nemzeti Színházba kerültem, s ott váltam gyakorló színházi emberré.
– Akkor már működött a Novus Gimnázium és Szakközépiskola?
– Igen, 1991-ben alapítottuk. Bölcsésztanárként végeztem, már az egyetem alatt is tanítottam. Azon szerencsések közé sorolhatom magam, akik azért lettek tanárok, mert az egyik legfontosabb hivatásnak tartják. A Novus nagyszerű tanári közössége azt a célt tűzte ki maga elé, hogy alternatívát jelentsen a diákoknak az akkor meghatározó poroszos gimnáziumi oktatás mellett. Újfajta ösztönzési és pedagógiai módszert teremtettünk meg. Tizenhét évig vettem részt az iskola munkájában a színházi pályámmal párhuzamosan. Közben alkalmam nyílt oktatási segédanyagot, irodalomtankönyvet írni a Nemzeti Tankönyvkiadónál, és szakmai projektekben részt venni.
– A Nemzeti Színházban milyen feladatokkal bízták meg?
– A Várszínház – akkor a Nemzeti Színház kamaraszínháza – jelentős kiállítóterében rendeztem színháztörténeti kiállításokat, s tanítottam a legendás színiakadémián, majd 1997-ben kinevezést kaptam a Nemzeti Színiakadémia igazgatói feladatainak ellátására. Hároméves képzést tartottunk, amely később modellként szolgált. A jogszabályi feltételrendszerét nekem volt módom kialakítani. Az első központi programot 1998-ban írtuk meg, onnantól ezen a nyomvonalon halad a középfokú színészképzés Magyarországon. Jeles szerzőgárdával megírhattam a színészképzés tankönyvét, s hét évig főszerkesztője voltam a Szín-Világ című lapnak, amellyel a Nemzeti Színház a saját közönségét fogadta. Ablonczy László nemcsak a színházi működtetést tartotta feladatának, hanem folyóiratok, könyvek kiadását, kiállítások rendezését is. Így jelenhetett meg, többek között, interjúkötetünk pályakezdőkkel, akik ma már a középgeneráció vezető színészei.
– Mikor kezdett el rendezni?
– Húsz évig dolgoztam a Nemzeti Színházban, amely 2000-től a Pesti Magyar Színház nevet viseli. A rendezőgárdát Sík Ferenc, Iglódi István neve fémjelezte, akiktől rengeteget lehetett tanulni. A színészosztályaink vizsgaelőadásait a vezető tanárok állították színpadra, így kezdtem rendezni. Fontos része a pályafutásomnak, hogy találkoztam Miklós Tiborral, a magyar musicalszínjátszás egyik alapító atyjával. Vele és Tóth Péter zeneszerzővel mutattuk be a Tom Sawyer kalandjai című musicalt a Pesti Magyar Színházban, amelyet 2015-ben újra színpadra vittem a Gór Nagy Mária Színitanodával, ahol négy évig voltam igazgató. A legutolsó munkám Romhányi Áron zeneszerzővel a Fővárosi Nagycirkuszban a Szentivánéji álmodók című előadás volt, amellyel kísérletet tettünk a cirkuszmusical műfaj megteremtésére. Romhányi Áronnal közösen írtuk a Száz év szerelmet is, amelyet a népszerű zenekar, a Group’n’Swing ad elő.