Bizonyára kevesen hallottak Pongrácz B. Szigfridről, pedig nagy teherbírású, kiváló képességű, termékeny szobrászunk volt. Munkássága is sokoldalúnak mondható: részt vett emlékművek tervezésében és kivitelezésében, épületdíszek egész sorának mintázásában, de síremlékek és portrék is kikerültek műhelyéből, főként kisplasztikák, amelyekkel rendszeresen szerepelt a Műcsarnok kiállításain. Ezek stílusa beleilleszkedett a korabeli általános szobrászati modorba, amely alkalmazkodott a realizmushoz, de őrizte a barokk kor tapasztalatait is.
Pongrácz (Popper) B. Szigfrid Brünnben született 1872. június 15-én. Művészeti tanulmányait Bécsben végezte, ahol több akadémiai elismerést is kapott. 1894-ben Budapesten telepedett le, megszerezte a magyar állampolgárságot, és magyarosította a nevét. Közönség elé a Vízözön című gipsz-domborművével lépett az 1896-os millenniumi művészeti tárlaton. Csakhamar az emlékműpályázatokon is szerepelni kezdett, az Erzsébet királyné-, a Kossuth-, a Szabadságharc-szobor és Munkácsy-emlék-pályázaton díjat is nyert.
Közterületre került művei közül mindenképp említésre érdemes Hunyadi János és I. Ferdinánd szobra (a XIX. század eleji újságok a Millenniumi Emlékmű Vak Béla szobrának elkészítőjeként emlegetik), mindkettő a budapesti Hősök terén felállított ezredévi szoborcsoport alakja (az I. Ferdinándot ábrázoló kompozíciót 1945-ben eltávolították, jelenleg restaurálják). Figyelemre érdemes az aradi (lebontották) és a debreceni Kossuth-szobra is, mindkettő Margó Edével közös munkája. Dekoratív épületplasztikákat készített továbbá a Budavári Palota, az Osztrák–Magyar Bank budapesti székháza és – Beck Ö. Fülöppel közösen – a szintén budapesti Corvin áruház számára. Jó néhány munkáját az állam vásárolta meg.

Már életében megélte, hogy hamisították műveit. Ő maga vette észre, hogy a Pihenő táncosnő és a Rokokó táncosnő című plasztikája több példányban forog közkézen. Kiderítette, hogy a kompozíciók bronzöntvényét Kohn Márton és Dobos Lajos hozta forgalomba. Mivel ő erre nem adott engedélyt, felelősségre vonta az iparosokat, akik végül bevallották, hogy a szobrok megöntésével Baitz Géza budapesti orvos bízta meg őket. Az is tisztázódott, hogy a gipszmodelleket, amelyek alapján dolgoztak, Baitz honoráriumként kapta ajándékba egyik betegétől, Foitin Nándor budapesti szobrászmestertől, akitől viszont Pongrácz rendelte meg az öntvényeket. A gipszek így kerültek Foitinhoz, aki viszont elmulasztotta azokat visszaküldeni tulajdonosukhoz.