Dakota Johnsont és Cosmo Jarvist ez az összehasonlítás nem veszélyezteti. A nemzetközi kritikák szerint Johnson egyenesen jobb forgatókönyvet érdemelne, mint az Ron Bass és Alice Victoria Winslow által írt fércmű. Bass és Winslow ugyanis fogták az austeni történetet és 21. századi figurákkal töltötték meg, akik Z generációs frázisokkal dobálóznak. Anne Elliot kottái például „lejátszási listát” alkotnak, egyes események pedig „felvillanyozók”, egy korban, amikor Bláthy Ottó éppen tinédzser lett, Jedlik Ányos, Nikola Tesla és Thomas Edison pedig még tervben sem volt.A történet többé-kevésbé megfelel a regénynek. Anne Elliot (Johnson) egy vidéki baronet 27 éves lánya, aki már vénlánynak számít, így testvéreiről való gondoskodással tölti életét. Nyolc évvel ezelőtt megkérte a kezét egy szegény tengerész (Jarvis), ám sznob családja és legbizalmasabb tanácsadója, Lady Russel (Nikki Amuka-Bird) a férfi szerény anyagi körülményei miatt lebeszélték a házasságról. Az apa, Sir Walter Elliot (Richard E. Grant) nem megfelelő pénzügyi tranzakciói nyomán a család kénytelen bérbe adni otthonát, így sodorja ismét össze az élet az addigra kapitányi ragot és komoly vagyont szerzett Frederick Wentworth-t és Anne Elliottot. A találkozás azonban egyik félnek sem jelent boldogságot, mivel a régi fájdalom miatt nem tudnak egymással kommunikálni.
Ez az a pont, amely a Netflix adaptációja szerint nem fér bele a modern kor PC világába. Hiszen egy kapcsolat csakis közös megegyezéssel érhet véget, ahol az exek a jövőben barátokká válnak. Így Anne és Wentworth is folyamatosan beszélget, sőt viccelődik a film során. Ezáltal viszont az ikonikus, igazi romantikát hordozó, mindent megoldó levélírási jelenet értelmét veszti a film végén.