Az első múzeumi demonstráción, június 29-én a Just Stop Oil (JSO) szervezet (Egyesült Királyság) tagjai McCulloch A szívem a Felföldön című festményéhez ragasztották a kezüket a Kelvingrove Művészeti Galériában (Glasgow, Egyesült Királyság). McCulloch 1860-ban festette ezt a képet. Az aktivisták azzal indokolták választásukat, hogy ekkoriban szorították ki a földjeikről a kis léptékben gazdálkodó parasztokat, akik csak összefogással tudtak jogaiknak érvényt szerezni. Ezt számos hasonló JSO-akció követte: Vincent van Gogh Virágzó barackfák című festménye ellen a londoni Courtauld Intézetben június 30-án, Turner Tomson’s Aeolian Harp című alkotása ellen a manchesteri Művészeti Galériában július 1-én. Az indok ez volt: „London azon területei, melyeket Turner a festményén ábrázolt, rendszeresen víz alá kerülhetnek már 2030-ra” – nyilatkozta a JSO. John Constable Szénásszekér című festményét július 4-én Londonban, a Nemzeti Galériában a JSO tagjai letakarták egy olyan másolattal, mely kiszáradt fákat, repülőgépeket és pusztuló várost ábrázolt. A kép apró sérülést szenvedett, melyet kijavítottak. Az egyik aktivista nyilatkozata szerint nem tisztességes, hogy azt várjuk el a gyerekektől, hogy tiszteljék a kultúrát, amikor a kormányuk épp lerombolja a jövőjüket az új olaj- és gázprojektekkel.
A hatodik hasonló akcióval az Ultima Generazione (Utolsó generáció) nevű olaszországi csoport lépett színre. Három olasz klímaaktivista Sandro Botticelli Tavasz című képének üvegéhez ragasztotta a kezét a firenzei Uffizi képtárban, transzparensükön az „Utolsó Generáció, nem kérünk a gázból, nem kérünk a szénből” felirattal. Kifejezték konkrét követelésüket is: „Azonnal állítsák le a használaton kívüli szénerőművek újranyitását, és szüntessék be a földgázbányászathoz szükséges új fúrásokat, növeljék a napenergiát és a szélenergiát” – adta hírül az Artribune folyóirat. Az Ultima Generazione csoportnak az akciót követő Instagram-posztjában ez szerepel: „Gazdasági és társadalmi összeomlás felé tartunk. Most kell cselekednünk, mégpedig együtt. Vajon mennyi műalkotás születhet, ha elpusztul a jövő?”