Anna Karenina története rövid, ám érzelmileg a forrásig fűtött jelenetekből áll majd össze a közönség előtt, azonban az eredeti regény társadalmi konvenciókat és az orosz polgárságot kritizáló szálai helyett a fatalizmus, a romantikus szál kerül előtérbe. Anna egyfajta női Hamlet-dilemmája nem kisebb, mint a dán királyfié.
− Két embert szeretek a legjobban a világon: Vronszkijt és a fiamat, Szerjózsát − mondja Anna Karenina. Ám e kettő mindegyike kizárja a másikat.
Válás és képmutatón elítélő társadalom, végzetes szerelem és sötét tónusú érzelmek festik fel ezt a tablót, amely Béres Márta és Fülöp Tímea váltott szereposztásában több mint húsz fesztiváldíjat hozott az Újvidéki Színháznak az utóbbi két évben. Ezzel az előadással látogat el május 23-án a társulat a színházi olimpiára, ezúttal a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színházba.
Az előadás direktora Dejan Projkovski macedón rendező. Dejan Projkovski 1979-ben született Bitolán. A Nemzeti Színház- és Filmművészeti Akadémián szerzett színházi rendezői diplomát és mesterképzést, „Kr. Safarov” Szófiában. Színházi rendezőként és színészi docensként dolgozik az ESRA Párizsi, Szkopjei, New York-i Audiovizuális Művészeti Egyetemen. Egészen fiatalon kinevezték a Macedón Nemzeti Színház művészeti vezetőjévé, igazgatójává. Addigra már jócskán rendezett olyan, széles körben elismert előadásokat, amelyekkel felkeltette a nemzetközi színházi élet figyelmét is. Hitvallása szerint csakis olyan produkciókat állít színpadra, amelyeket szabad döntéséből fakadóan vállal. Előadásaiban mindig a színház alapjáról, az emberről fogalmazza meg gondolatait.
Programok, rekordok, riportok a Kultúrnemzet színházi olimpiai gyűjtőoldalán! Kattintson IDE!
Borítókép: Anna Karenina (Fotó: Szinhaz.org)