2025 tavaszára a milánói Scalába tervezik A rózsa neve című opera világpremierjét, melyet olasz és francia nyelven fognak bemutatni, az utóbbi változatot a párizsi Operaházban, a genovai operaházzal, a Teatro Carlo Felicével közös produkcióban. A pisai művész, Filidei, aki egyébként a harmadik operáját írja, mind otthonában, mind külföldön már számos alkalommal fellépett kortárs darabokkal, saját alkotásokkal, többek között César Franck, valamint Liszt Ferenc zongoraműveivel.

Filidei 2020-as alkotása, a Love Story is abszolút a kortárs zenei palettába illeszthető darab. Korábbi, Giordano Brunót bemutató operáját 2015-ben lehetett látni a portugáliai Portóban, az Árvíz című, regény alapú zeneművét pedig 2019-ben, a párizsi Opéra Comique-ban. Irodalmi vonatkozású művei közé tartozik még az Edgar Allan Poe A vörös halál álarca című novellájából írt oratórium 2021-ből.
Filidei készülő művében Baskerville-i Vilmos szerepében minden valószínűség szerint Lucas Meachem, az amerikai baritonénekes lesz látható, Vilmos tanítványát, Adsót pedig Kate Lindsay mezzoszoprán alakítja majd.
A rendező a Laurence Olivier-díjas Damiano Michieletto lesz. Dominique Meyer, a milánói Scala főigazgatója nyomatékosította, hogy a megrendelt opera nagyon jelentős mű lesz. A középkor és a reneszánsz eltérő világképét, a könyvek és a tudás hatalmát középpontba állító irodalmi mű számos kiadást megért, maga Eco is átdolgozta egy alkalommal, s mintegy negyvenhét nyelven olvasható ma is.
Filidei alapvetően abból indult ki, hogy ha Eco zeneszerző lett volna, milyen narratívát épített volna fel, valamint tekintetbe vette az Ecóval készített beszélgetésekkor emlegetett Mahler-szimfóniák hatását, melyek az olasz író-filozófus-nyelvészt inspirálták. Áriák és recitatívók váltják majd az operában egymást, melyek a gregorián dallamvilág változataiból erednek, de az alap a szimfonikus háttér lesz. Filidei, Umberto Ecóhoz hasonlóan, rajong az anyanyelvi szövegekért, valamint a szerkezet és a szimmetria is fontos számára.