Az Y generáció tagjai, ha nem is a digitális világba születtek, azonban eszmélésükkor, a kilencvenes évek közepén, a kétezres évek elején már mindennaposak voltak a digitális fényképezőgépek, videókamerák, s elterjedt a számítógép. Ennek dacára sokan hagyományos fotográfiákkal jelentkeztek a Mai Manó Ház kiállításán. Sőt egy videóinstalláció a nyolcvanas évek technikájával valósult meg, 12 Hantarex monitoron.

Sárvári Zita fontosnak tartotta, hogy ne kizárólag hagyományos fotográfiák szerepeljenek a kiállításon, hanem installációk, objektek, videómunkák, 3D-s alkotások, printek, kollázsok egyaránt. Elsődleges kurátori szempontjához híven bemutatja: a fotó nem csupán a bekeretezett, felnagyított, fénnyel előhívott kép a falon.
Ugyanakkor az Y korosztály alkotói rendre visszanyúlnak a nyolcvanas–kilencvenes évek vizuális világához, miközben újragondolják azt. E hagyománykövetés mellett a másik végpont az ARS-technikát használó sorozat. Az Artificial Intelligent Surveillance Systemmel a reklámcégek azt vizsgálják, hogy egy képen mit néz először az ember, követve a szemmozgását. Természetesen telefonnal készült képek is falra kerültek. Az absztrakt szobrot is arcként azonosította a mobil arcfelismerő rendszere, és ennek a pontosságát, pontatlanságát játssza ki az alkotó azzal, hogy arcra hasonlító tárgyakat készített kartonból, sztirofomból. Mindezekkel a Látás és láttatás – új technológiák nevet viselő teremben szembesülhetünk.
Demokratizmus hatotta át a kurátori válogatást, amennyiben minden terem és minden kiállító egyformán fontos. Feltűnő a harminc művész munkásságának, érdeklődési körének rendkívüli szélessége. Ellenben közös a művészekben, hogy mindannyian történeteket mesélnek. Kiválasztanak egy kutatási területet, amit a fotó eszközével vizsgálnak, miként a Közösségek, identitás, testkoncepciók terében az emberi testet és a hozzá kapcsolódó társadalmi toposzokat. Noha a test klasszikus fotográfiai téma, azonban az Y generáció számára már természetes a különféle társadalmi szubkultúrák bemutatása. S itt szintén felsejlik a múlt, tudniillik a body art korai művészeti koncepcióit idézik a munkáikban.