Spaics Igor, a Duna-part Feszt egyik alapítója, szervezője lapunknak adott interjújában elmondta: „Itt vagyunk Budapesttől negyven kilométerre, nagyon sokan nem is tudják milyen festői szépségű hely Ráckeve és milyen kulturális értékeket rejt.”
A fesztivál kezdeti célja többek között az volt, hogy egy kulturális eseményen keresztül jobban megismerjék a várost és a régiót az ide látogatók. A szervező kiemelte:
Fontos, hogy megmutassuk mennyi fantasztikus helye van Magyarországnak, az egyik ilyen hely a sokszínű Ráckeve, és környezete, a Ráckevei-Soroksári Duna, Csepel-sziget déli féltekéje. Mi ezt szeretnénk megmutatni.
Négy színpadon, 42 fellépővel várják a vendégeket a Savoyai-kastély előtti parkban. „Idén olyan programkínálatot hoztunk létre, ami a közönséget megfogta, hiszen a fesztivál három napjából az egyik napra teljesen elfogytak a jegyek” – hangsúlyozza a szervező. A fellépők listája igen impozáns.
Három napon keresztül kizárólag magyar előadók állnak színpadra. Színpadra lép a Valmar, a Tankcsapda, a Groovehouse, a Bagossy Brothers Company, az Animal Cannibals, Azariah, a Carson Coma, Byealex és a Slepp és még sokan mások.
A 2023-as évben nemcsak a fellépők lettek többen, de már a művészudvart is meglátogathatják a nézők. A szervező elmondta:
Ez az udvar a fesztivál területén kívül, de közvetlen mellette található, ahol teret adnak a helyi kézműveseknek. Ez az udvar ingyenesen látogatható.
Hozzátette: „Célunk, hogy jövőre a művészudvarnak is saját színpada legyen, ahol fiatal, feltörekvő előadók is megmutathatják magukat.”
A fesztiválszervező lapunknak azt is elárulta, hogy a tervek között szerepel a fesztivál összművészeti jellegének megtartása és bővítése. Jövőre számos képzőművészeti, komolyzenei, színházi programokkal is találkozhatnak majd az érdeklődők. Spaics Igor kiemelte: „Ez a város és ez a térség alkalmas arra, hogy ilyen jellegű fesztivál is létrejöjjön.”
A fesztivál egyik célkitűzése volt az is, hogy olyan programokat hozzon létre, ahol ökotudatosságra ösztönzi a látogatókat. A szervező kiemelte: „Szeretnénk olyan üzeneteket is eljuttatni a látogatók irányába, ami túllép a fesztivál területén és az otthoni szokásaikat is igyekszünk egy kicsit befolyásolni.”