A történelmi képregény hazánkban hiánycikk, gondolhatnák sokan, de ha kicsit jobban utánanézünk, kiderül, hogy számos ilyen kiadvány jelent már meg, és jelenik meg most is. Bár a külhoni szuperhősmítoszok dömpingje mellett eltörpül ez a tematika, azért jó néhány kiváló képregényes alkotót foglalkoztat a magyar múlt, és a rajongók is figyelnek rájuk. Az viszont szinte leküzdhetetlen akadály – remélhetőleg ez hamarosan változik –, hogy „kilencedik művészet” piaca hazánkban viszonylag kicsiny, és a műfaj kedvelőinek nagy részét is elcsábítják a Marvel és DC termékei.
Nemrégiben viszont olyan kötet jelent meg a magyar történelemről, amely talán sok érdeklődő figyelmét felhívhatja ezekre a művekre.
Két képregényalkotó, Mészáros János (Sinonimo) és Németh Levente (Levi) a Hősök tere című antológiával egy olyan kiadványt álmodott meg, ahol régi és új alkotók műveiből válogatva megmutathatják a magyar történelmi tematika és a képregény találkozásának szépségeit.

A kötetben a grafikusok közül a már legendás Zórád Ernő és Korcsmáros Pál mellett megjelenik élő klasszikusként Fazekas Attila, és számos ismert (vagy kevésbé ismert) alkotó: Cserkuti Dávid, Farkas Lajos, Futaki Attila, Pásztor Tibor, Szabó Máté, Tondora Judit, Várai Artúr, Vadas Csaba és az egyik szerkesztő, Németh Levente.
A könyv fontos szerzője Katona Csaba történész, aki minden fikciós műhöz rövid, de igen tartalmas leírást illesztett, amely bevezeti az olvasót az adott korba és a főhősök életébe.
A nagyszabású kiadvány a csodaszarvas legendájával kezdődik, Hunor és Magyar klasszikus nemzetségalapításával. Arany János Rege a csodaszarvasról című verse köré – mely ebben a formában a Buda halálának egy betétje – Fazekas Attila varázsolt fantasztikus rajzokat, álomszerű, mitologikus világot teremtve, ahogy az illik egy ilyen ősi meséhez.
Sinonimo és Szabó Csaba Minden magyarok királya című alkotásában 997-ben járunk, az első paneleken István épp egy megsebzett vadkant győz le, ezután vitézei rossz hírt hoznak: Géza haldoklik. Halálos ágyán elmondja akaratát: István legyen a magyarok fejedelme. Koppány természetesen nem ért ezzel egyet, és az ősi jogra hivatkozva, miszerint a legidősebb férfirokon lesz a fejedelem, igényt tart az országra. Feltűnő a különbség István és Koppány környezete között, a pogány hit és kereszténység a vizualitásban markánsan megmutatkozik.
A rajzoló nem finomkodik, ugyanis néhány csatajelenet megmutatja, milyen brutális lehetett egy középkori ütközet.
Ugyanakkor a szimbolizmus sem áll messze tőle: István álmában a turult, a régi hit jelképét keresztüldöfi egy kétfejű sassal díszített lándzsa. Jól ismerjük a történetet, ez a mű is gazdagítja a legendakört.