Nadine Sierra és Francesco Demuro a Margitszigeten lép fel

Golden age címmel rendez operagálát július 29-én a Margitszigeti Színház, amelyen Nadine Sierra eredetileg Pretty Yendével lépett volna fel, ám az énekesnő egy sajnálatos és váratlan családi esemény miatt lemondani kényszerült a koncertet. Így Nadine ­Sierra partnere Francesco ­Demuro operatenor lesz, aki korábban nagy sikerrel mutatkozott be a magyar közönség előtt.

Magyar Nemzet
2023. 07. 26. 5:58
Nadine Sierra
Fotó: Merri Cyr
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hangjáért, zökkenőmentes technikájáért és gazdag muzikalitásáért dicsért Nadine Sierrát napjaink egyik legígéretesebb fiatal tehetségeként ünneplik az operajátszásban. Hatéves korától járt énektanárhoz, szeretett magasan énekelni, szopránszerű hangja volt.

Nadine Sierra
Francesco Demuro olasz operatenorral lép fel Nadine Sierra a Margitszigeten. Fotó: Elena Cherkashyna

Tízéves voltam, amikor anyukám megmutatta nekem videón a Bohéméletet

– emlékezett vissza egy korábbi interjúban a kezdetekre Nadine Sierra, aki már ekkor beleszerelmesedett az operába, és elhatározta, hogy operaénekes lesz. Ettől kezdve állandóan tanulni akart, hogy minél többet megtudjon a műfajról és a szakmáról. Mint mondta, amióta elkezdett operával foglalkozni, a zenei ösztöne a francia és az olasz repertoár felé vezette. Ezt szereti, ezek a nyelvek állnak hozzá közel, sokkal természetesebben énekel olaszul és franciául, mint németül. Persze énekelt már Sophie-t a Rózsalovagból és Paminát a Varázsfuvolából, de mindössze eddig terjedt a német repertoárja. – A hangom textúrája és tömörsége miatt nem hiszem, hogy nekem való lenne bármelyik Wagner-szerep – magyarázta.

A szombati koncerten operákból, operettekből és a West Side Story című musicalből hallhatunk részleteket.

Nadine Sierra szerint utóbbihoz nem kell másfajta technika, de más stílussal kell megközelíteni, mint egy operát. Egyébként Leonard Bernstein operának szánta a West Side Storyt, nem pedig musicalnek. Nadine Sierra elmondta, hogy mindig szeretett közönség előtt fellépni, mert jó nézni, hogyan hat rájuk a zene. Amikor fiatalabb volt, színpadra lépés előtt volt benne egy kis idegesség, lámpaláz leginkább azért, hogy képes lesz-e a legjobb formáját hozni.

A világhírű Francesco Demuro olasz operatenor a magyar közönség számára nem ismeretlen. Korábban a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Müpa meghívására Bellini A puritánok, később Bellini Az alvajáró operájában, valamint az Operaházban Verdi Rigolettójában, a mantuai herceg szere­pében ünnepelhette a nagyérdemű.

A kiváló tenor több alkalommal lépett már fel közösen Nadine Sierrával, többek között a Teátro La Fenicében, a San Franciscó-i Operában és a New York-i Metropolitanben a Traviata, a Cosi fun Tutte és a Bohémélet előadásokban.

Francesco Demuro tízévesen kezdett el énekelni, majd a szardíniai Sassari és Cagliari konzervatóriumaiban folytatta tanulmányait. Nemzetközi karrierjét nagy sikerű pármai debütálása indította el Verdi Luisa Miller című operájában. Ezután a legnagyobb tenorszerepek következtek a világ legismertebb dalszínházaiban: mantuai hercegként (Verdi: Rigoletto) Torinóban, Pármában, Hongkongban, Pekingben és San Franciscóban, Alfred Germontként (Verdi: Traviata) a Veronai Arénában, a Covent Gardenben és a Berlini Staatsoperben, valamint Nemorino megformálójaként (Donizetti: Szerelmi bájital) a Milánói Scala és a Bécsi Staatsoper színpadán ünnepelte a közönség.

Korábban egy interjúban azt nyilatkozta, hogy szereti az olasz zeneszerzőket, köztük Donizetti és Bellini operáit, de nagyra tartja a francia szerzőket is, különösen Jules Massanet egyik leggyakrabban játszott operáját, a Werthert. Mint mondta, a darab vokálisan igen drámai. Egyszerre van szükség hozzá a tökéletes legatóban való éneklési képességre és a pianis­simo használatára is.

A tenor budapesti fellépései önmagukban is kuriózumok, hiszen naptárja évekre előre telített: a tengerentúlon Seattle-ben lép fel Rodolfo szere­pében (Puccini: Bohémélet), majd a New York-i Metropolitan, a Milánói Scala, a Frankfurti Opera és a párizsi Opéra Bastille következik.

Borítókép: Nadine Sierra (Fotó: Merri Cyr)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.