A Fővárosi Nagycirkusz főigazgatója kiemelte: a magyar cirkuszművészet mostani jó hírnevének a megalapozói azok a 70-es, 80-as években az artistaképzőben végzett artisták, akik aztán nagyon hamar kirepültek, és világszerte jó hírét vitték a magyar artistaképzésnek.
Magyarországon két módon kerültek be a cirkusz világába az artistajelöltek: vagy az artistaképzőben sajátították el a szükséges tudást, vagy eleve egy tradicionális cirkuszi családba születtek. Fekete Péter hangsúlyozta, neki mindkét utat választókat kötelessége segíteni.
A most indult főiskolai szintű cirkuszművészeti képzésre rátérve megfogalmazta az elérendő célt:
olyan elméleti és gyakorlati szakemberek kinevelése, akik képesek akár a művészeti ág stílusának és módszereinek megváltoztatására, és jó vezetővé tudnak válni.
A Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola kialakulásáról is szó esett a beszélgetésben, ahol idén szeptembertől elindult a főiskolai szintű cirkuszi táncos-, lovasakrobata- és bohócképzés.
Borítókép: A bohóc is szerepel a tanulható zsánerek között (Fotó: Urbán Ádám)