– Ahogyan a világban, úgy az emberek fejében is egy nagy katyvasz van: járványok terjednek, háborúk dúlnak, mindeközben mindenki a telefonját nyomkodja, ez pedig ilyen zenét hagy maga után – mondta a Kultúra.hu-nak adott interjúban Lukács Péter Peta.
Mi és az előttünk járó generációk, amikor kezünkbe vettük a gitárt, a saját élményeinket fogalmaztuk meg a zenében a hangszeren keresztül. És ezek az élmények nagyon különböztek a maiakétól, mert mi egész nap együtt lógtunk és beszélgettünk.
A zenész szerint a rock mindig a lázadás műfaja volt. A magyar rocktörténetben folyamatos társadalomkritikát látunk, ilyen-olyan módon átszőtte a politika. Mert mindig feladatának érezte, hogy foglalkozzon a kisemberek gondjával éppúgy, mint a globális problémákkal. Ez valamilyen szinten a mai napig megvan.
Az interjúban arról is beszélt, hogy az utóbbi 30-35 évben sokat változtak a zenehallgatási szokások.
Mi annak idején, ha zenét akartunk hallgatni, meg kellett venni a zenekar lemezét vagy kazettáját. Utána leültünk, és meghallgattuk a kedvenc zenekarunk következő lemezét. Vagyis: rászántunk egy órát, hogy végighallgassunk 10-12 új dalt, és utána rongyosra hallgattuk azt a kazettát. Most, ha csak a tanítványaimra gondolok, mondjuk az elmúlt 15-20 évben, egy dalt alig képesek végighallgatni nyugodtan. Belehallgatnak, kiválasztanak egy részt, hogy ez tök jó, s már ugranak a következőre, és tíz-tizenöt másodperces darabkákat mutogatnak… Ma már tényleg ez a zenehallgatás.
A Bikini slágerei örökzöldek. És az is egyértelmű, hogy a mostani dalok miért nem feltétlenül lesznek ilyen könnyen örökzöldek. A dalok témáján és nyelvezetén múlik minden.
A Bikini-dalok nagy része a szerelemről, csalódásról, kicsit a politikával átszőtt társadalomkritikáról vagy helyzetjelentésekről, szórakozásról, italról szólnak, csupa olyan dologról, amik az embernek a mindennapjait jelentik. Ha pedig a dalszövegek nyelvezetét figyeljük meg, rájövünk, hogy olyan szövegírókról beszélhetünk, akiknek van némi közük az irodalomhoz…
– fejtette ki Lukács Péter Peta.
A gitáros jelenleg a Kőbányai Zenei Stúdióban tanít, ahol a zene és a hangszer szeretetét, a hangszeren való játék szeretetét próbálja a diákjainak átadni.
A teljes interjú a Helyőrség.ma oldalán érhető el.