– Mi inspirálta az Iguána-sziget című szerzői estjét?

Összművészeti élményt kínál az Iguána-sziget-est
– Az előadással szerettem volna bemutatni mindazt, ami a zene mögött van: a zene megírását inspiráló történetet, valamint a képeket, amiket a történet és a zene alapján magam előtt látok. Jeles festőművészeket kértem fel, hogy a zenék és a hozzájuk kapcsolódó történetek alapján fessenek meg jeleneteket, benyomásokat. Amikor egy-egy festmény elkészült, kiderült, hogy egészen más jött létre a festőművészek által, mint amit én elképzeltem. Így az alkotások visszahatnak a zenére is, és valódi összművészeti produkció jön létre.
– Az Iguána-sziget egy húszezer négyzetméteres, kókuszpálmákkal és banánfákkal körülvett trópusi sziget. Miért ez lett a zenemű címe?
– Az Iguána-sziget azért vált címadó darabbá, mert ez volt az első olyan művem, amihez képzőművészeti alkotást készített Verebics Ágnes, aki az első pillanattól kezdve nagyon nyitottan állt az együttműködéshez, a festménye pedig telitalálat lett.
A történet egy álomszerű nicaraguai utazásról szól, amelynek során egy kis szigeten iguánák vesznek üldözőbe egy nőt, mert többszínűre festett lábkörmeit gyümölcsöknek nézik, és meg akarják kóstolni.
A filozófiai mondanivaló a darab végén jelenik meg egy beszélő iguána tolmácsolásában, miszerint az utazás bizarr eseményei azért tekinthetők valóságosnak, mert az elbeszélő tudatában megjelentek. A művet egyébként László András Tradicionalitás és létszemlélet című munkája inspirálta.

– Milyen kompozíciók hangzanak még el?
– Hat kompozíció fog elhangzani, amelyeket Horváth Plútó József basszusgitárossal adunk elő. A hozzájuk kapcsolódó történeteket Őze Áron mondja el. Minden darabhoz kapcsolódik egy képzőművészeti alkotás, amelyeket a színpadon bemutatunk, és kivetítve is megjelennek. A kompozíciókat egy-egy velem megtörtént vagy általam elképzelt történet ihlette; vannak köztük spanyolországi és nepáli utazáshoz kötődő élmények, van egy harmadik típusú találkozásról szóló mű, de megihletett Harlequin alakja is.