Ahogy az Y és a Z generáció egyre nagyobb teret kap a munkavállalók világában, úgy változik a munkáltatók hozzáállása is. Kovács Anna HR-szakértő szerint ma a piacra belépő friss munkavállalók egyértelműen szolgáltatásokat várnak el munkájukért cserébe. Ennek egyik formája a szabadabb munkavégzési keretek, a távmunka lehetősége (amely jelenleg Magyarországon még gyerekcipőben jár), másik pedig az irodai kényelem növelése, például rendszeres masszázsszolgáltatással, fitneszbérlettel, pingpongasztallal vagy az étkezési lehetőségek tökéletesítésével. Ez utóbbi sajnos szintén sokszor kimerül abban, hogy az álláshirdetésben jelzett „irodai gyümölcsnap” valójában néhány aszott alma a konyha sarkában. Kovács Anna ugyanakkor hozzáteszi, hogy mivel a fiatal munkavállalók az internetnek köszönhetően hozzászoktak a mobilitáshoz, ezért sokkal hamarabb váltanak munkahelyet.
– Régen a hétéves munkahelyi ciklus volt a mantra, amely a munkahelyükön egy életen át dolgozó idősebb generáció számára megdöbbentő különbség volt. Ma azonban, ha valaki két-három évet tölt egy helyen, az már hosszú időnek számít, így a jobb szolgáltatásokért cserébe sokkal könnyebben váltanak a millenniumi munkavállalók – magyarázza a szakértő.
Ugyanakkor még messze vagyunk az Amerikában már elfogadott metódustól, hogy a cégek nemcsak az étkezés helyét, de annak tartalmát is biztosítják. A szilícium-völgyi sikeres startupok és nagy cégek nem egyszerűen irodai kantint tartanak fenn, hanem ingyenesen gondoskodnak a hűtő tartalmáról, telerakják zöldségekkel, gyümölcsökkel, teljes kiőrlésű sütödei termékekkel, egészséges ivólevekkel. Számos kutatás bizonyította ugyanis, hogy az étkezés befolyásolja a munkahelyi teljesítőképességet. Egy három évvel ezelőtti tanulmány szerint a minél több zöldség és gyümölcs növeli az elkötelezettséget a munka iránt, és pozitív hatással van a kreativitásra. Egyre több orvos ért egyet abban is, hogy a bélflóra állapota összefüggésbe hozható a hangulattal, a motivációs szinttel és a tanulási készséggel.