Hajnal Gabriella: Csakhogy sok, a NAT-tal kapcsolatban érkezett vélemény arról szól, hogy sokkal többet kellene tanítani, és hagyjuk békén a tanárokat a kooperálással, a projektmunkával és hasonló módszerekkel. Tanítsuk meg inkább a gyerekeknek Newton első törvényét. Abban igaza van Szabolcsnak, hogy paradigmaváltásra van szükség, csakhogy ez nem tud megtörténni, ha a társadalom és benne a pedagógustársadalom ezt nem támogatja. Én a szívem szerint 24-25 órában tanítanék, és azt komplexen, kooperatívan, előtérbe helyezve a projektmunkát. Csakhogy erre jelen pillanatban nem vagyunk felkészülve. Sem a pedagógusok, sem a társadalom. A szülők, ha szöveges értékelést kap a gyerek, akkor azt kérdezik: ez micsoda, és milyen osztályzatnak felel meg? Abba az iskolába fogják beíratni a gyereket, ahol kínait, japánt tanítanak, meg matematikatagozat van. Vagyis azt nézik, hol kapja a gyerekük a legnagyobb terhelést. Ennek akarnak sok esetben az iskolák is megfelelni, ezért mindenfélét elindítanak, ennek lesz az a következménye, hogy nem teljesedik ki annyira a gyermek, mint amennyire egyébként képes lenne.