A kiegyezéstől az első világháborúig tartó időszak építészeti örökségének fontos részét alkotják az indóházak. Az országot behálózó sínpályák mentén a vasúttársaság(ok) a korízlésnek és az utazási szokásoknak megfelelő típustervek alapján százszámra építtették az állomásépületeket. A kelenföldi indóháznak például látszólag ikertestvére a dombóvári vasútállomás épülete. Noha az alapot típustervek jelentették, alighanem a korszellemből fakadóan – vagy talán a vasutasok egykori hivatástudatából, az utasok iránti lojalitásából következően – az állomások valahogy mégsem tűntek uniformizáltnak fénykorukban. A megsárgult fotók tanúsága szerint a kelenföldi indóház vágányoldali peronfedését például rózsalugassá változtatva tették kellemesen egyedivé a hajdani vasutasok.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.