– Hogyhogy pogácsát rendelt, nem gesztenyepürét?
– Látta azt a cikket? Egy néző is olvashatta, hogy az a kedvencem, mert egyszer jöttem ki a Madách Színházból a Macskák után, és megláttam, hogy valamit a kocsim szélvédőjére tettek. Nagyon finom gesztenyepüré volt!
– Miket kapott még a rajongóktól?
– Lufikat kötöttek a lakásajtóm kilincsére. Egy heverő ágyneműtartója tele volt macskás tollal, levélpapírral, kisebb-nagyobb plüssállattal. Senki nem számított arra, hogy a Macskáknak ilyen tébolyító sikere lesz.
– Operaházakban is megélt hasonlót?
– Sorozatot nem. Sokszor táncoltam Spartacust külföldön több verzióban is. Itthon, ha egy szezonban kétszer rám került a sor, akkor elégedett voltam. Ausztráliában egy hét alatt négyszer táncoltam. Azután hívtak meg az amerikai turnéra New Yorkba és Washingtonba.
Elvállalni Batitust
– Az Operaház tagja volt, közben Németországba is kijárt táncolni. Miért nem maradt kint?
– A szerepek és a kollégák húztak vissza. Az itteni fizetésemet ott egy felvonás alatt kerestem meg. És nem volt horror gázsim. Most a Covid kicsit hazavágott, nyolc meghívásom – tanítás és zsűrizés – ugrott a pandémia miatt. New Yorkba, Tokióba, Kiotóba, Bécsbe, Szöulba, Görögországba mehettem volna.
– Miközben járta a világot és eltáncolta a legnagyobb balettszerepeket, gondolt a jövőjére?
– Elvégeztem a balettmesteri és a koreográfusképzést. Előre akartam lépni, hogy egyetemi tanár lehessek.
– Arra hogyan készült fel, hogy egy idő után nem áll színpadra? Előfordult, hogy egy darabban egyre kisebb szerepeket táncolt?
– Hajaj! Mercutio után Capulet, a Spartacusban pedig római katona, Crassus és Batiatus is voltam. Volt, aki megkérdezte: „Tényleg elvállalod Batitust?” Miért ne? Ha azért kapom a fizetésem. Aki aznap este beült az Operába, az vagy emlékezett arra, vagy nem, hogy valamikor én táncoltam Spartacust. Azon az estén nekem Batitus szerepét kellett jól megformálnom.
– Most azért találkozunk délután, mert délelőtt tanít. Nyári szünetben kiket oktat?
– Aki jelentkezik. Ezek magánbalettórák.