Állati utasok
A floridai Delray Beachben alapították 2009-ben a Pet Airwayst, amely kizárólag házi kedvencek szállításával foglalkozott. A kutyusok és cicusok gazdi nélkül utaztak egy speciálisan erre a célra átalakított repülőgép fedélzetén, ahol az üléseket hordozható luxusketrecek helyettesítették. A gépek ötven kisállatot fogadtak be, ezeket a „kedvenckísérők” negyedóránként ellenőrizték. A felszállás előtt a négylábúakat megsétáltatták, s bevitték őket a repülőtéri váróban kialakított állatillemhelyre is.
A tappancsjárat ötletét az a felismerés, illetve igény adta, hogy az állattulajdonosok jó része, aggódva kedvencükért, inkább speciális bánásmódot nyújtó külön repülőgépekre bízná az utaztatást, semmint a normál járatú utasszállítók kényelmetlen csomagterébe kényszerítenék őket szűk ketrecben, ahol igen erős a hőingadozás, és megfelelő világítás sincs. Ezt a gyakorlatot a Pet Airlines weboldala is veszélyesnek minősítette – talán nem véletlenül. A légitársaság két évig működött, s egy tucat olyan város között repkedett, mint New York, Los Angeles, Chicago vagy Atlanta. A viteldíj 150 és 1200 dollár között mozgott, az állat méretétől függően.
A cég 2012-ben pénzügyi problémákba ütközött. Eleinte csak ritkította járatait, de a következő évben már végleg lehúzta a rolót – fennállása alatt összesen mintegy kilencezer kis kedvencet fuvarozott. A weboldal azonban még mindig aktív, s fenntartói bíznak abban, hogy újra tudják kezdeni, talán még idén.
Légi bisztró
Robert Brooks, az amerikai Hooters étteremlánc elnöke 2002-ben megvásárolta a nyolc chartergépet üzemeltető Pace Airlines légitársaságot. Rá egy évre már Hooters Airnek hívták a céget, s ezt tükrözte a repülők külső és a lánc éttermeire hajazó belső dizájnja is: az élénk narancsszínű festés és márkajelként a kerek szemű bagoly. Ráadásként két Hooters-lányt is feltettek a fedélzetre, akik a szokásos, a földi körülményeket népszerűsítő, merész kivágású, ujjatlan pólót és narancsszínű sortot viselték.