– Kész csoda, hogy megmaradt a hányatott sorsú Feszty-triptichon, és mostantól restaurálva, eredeti helyén, a frissen felújított aradi Kultúrpalota dísztermében láthatja a nagyközönség.
– Az aradi magyarok által alapított Kölcsey Kulturális Egyesület 2016-ban kezdeményezte a restaurálását, és szerencsés módon ügyük mellé állt az Arad Megyei Múzeum mellett Arad megye és Arad város tanácsa, a helyi RMDSZ-szervezet és sokan mások. A magyar–román együttműködés figyelemre méltó példájaként sikerült elérni a Kultúrpalota műemléki felújítását és a Magyar Képtár e legjelentősebb darabjának restaurálását, illetve visszahelyezését. Az esemény politikai súlyát fejezi ki, hogy a zárt körű újraavatási rendezvényen a helyi és megyei prominensek mellett Kelemen Hunor, a román kormány miniszterelnök-helyettese is megjelent.
– Az avatóünnepséget kísérő konferencián említette, hogy a triptichont a körkép után Feszty Árpád „második számú” fő műveként tartották számon a korabeli kritikák.
– Kissé önkényes dolog egy művészi pályaíven belül rangsorolni az alkotásokat, de a korabeli kritikák valóban így fogalmaztak. A magam részéről maradnék annál, hogy ezt a hármasképet joggal lehet Feszty Árpád legfontosabb alkotásai közé sorolni. Feszty monográfusaként sem gondoltam volna, hogy ennyire modern festő! A képen keverednek a historizáló akadémizmus és a modern impresszionizmus stíluselemei, így alkotójától nem várt módon ez elképesztően modern mű.