A WGA vezetősége helyi idő szerint kedden szavazott a hét elején bejelentett előzetes megállapodásról. A pozitív döntés értelmében a forgatókönyvírók szerda 0 óra után egy perccel ismét felvehetik a munkát, annak ellenére, hogy a WGA teljes tagsága csak októberben dönt az egyezségről. A vezetés azonban úgy véli, senki nem fog visszatérni a tüntetésekhez, hiszen „kivételes” megegyezés született. A hétvégén ötnapos, maratoni tárgyaláson vettek részt a WGA és az AMPTP képviselői. Bob Iger a Disney-től, Donna Langley az NBCUniversaltól, Ted Sarandos a Netflixtől és David Zaslav a Warner Bros. Discoverytől is ott ült az asztalnál, ami szakértők szerint sokat számított a végső megállapodás megszületésében.

Általános minőségromlás a forgatókönyvírók munkájában
A legfontosabb kérdés a fizetések tisztázása volt. A forgatókönyvírók céhe az író beosztásától függően öt-hat százalékos béremelést követelt, az AMPTP kettő-négy százalékot javasolt. A közös nevező a három évig garantált 3,5-5 százalék lett. Sikerült megállapodni a streamingiparból származó jutalék kérdésében is. A legnagyobb probléma ugyanis a sztrájk kitörésekor az volt, hogy a streaming, bár több filmet és sorozatot gyárt, azok egy kaptafára készülnek, így minimális költséggel járnak. A darálós évadmegtekintések nyomán egy sorozat élethossza sokkal rövidebb, mint a hagyományos, októbertől májusig tartó tévés szezon, illetve az évadok között hosszabb a várakozási idő (nem ritka az egy vagy két év sem), így a forgatókönyvíróknak több időt kellett fizetés nélkül átvészelniük.
Átlagosan egy streamingprojekt a klasszikus tévés forgatókönyvírás 46 százalékát fizette korábban.
A költségcsökkentés miatt a streamingszolgáltatók ministábokat alkalmaztak legtöbbször, amelyben a forgatókönyvíró csak az első változatot írta meg; a stúdió, bár tovább is foglalkoztathatta, olcsóbb volt kezdő és külföldi forgatókönyvírókat felfogadnia, akik a további változtatásokat, illetve a forgatás alatt felmerülő pótlólagos szövegrészleteket megírták. Az általános minőségromlás nyomán a WGA-tagok sem erőltették meg magukat, így már az első verzió sem volt profi munka, a forgatókönyvíró maga is tudta, hogy az ezerszer látott fordulatok, illetve az iskolás nyelvezet bőven csiszolásra szorulna. Számos kritikán aluli projekt született, amibe olyan, korábban sikeres franchise-ok buktak bele, mint például a Star Wars, a Marvel és a DC univerzum.