A Krois sörfőzdét 2016-ban alapította Fertőrákoson Németh Gábor és Mühl Erik. Első benyomásra azt mondhatjuk, hogy a Krois sörök árban, kiszerelésben és termékstruktúrában abszolút beleillenek a hazai minőségi kisüzemi sörről alkotott asszociációinkba. Ugyanakkor egykori pécsi, jelenlegi budapesti lakosként úgy gondolom, hogy az, hogy eddig nem igazán hallottam róluk rávilágít a marketing és különösen az online marketing hiányosságaira. Természetesen nem akarom, hogy úgy tűnjön jómagam vagyok a zsinórmércéje annak, hogy egy főzde jól marketingel-e, viszont az „algoritmus” nem mutatta meg őket nekem egy felületen sem, noha a többi üzem hirdetései folyamatosan megtalálnak.
Persze azt a kérdést is pedzegethetnénk, hogy mekkora esélye van a piacszerzésre egy olyan kisüzemi sörfőzdének, aki egy nagyüzemi (Soproni) szomszédságában működik, hiszen ott a kisüzemi alapvetően hátrányból indul a helyi piacon.
Ugyanakkor ma már nem csak a helyi piacon, hanem a budapestin is helyt kell állnia egy üzemnek, ha sikeres akar lenni. Az pedig, hogy azzá váljon, a Krois esetében nem esélytelen, hiszen a söreik megállják helyüket tágabb összehasonlításban is, amihez megjelenésben az is hozzátesz, hogy vannak dobozos kiszerelésű tételeik is.

Maga az üzem Fertőrákoson egyébként egy saját vendéglátóegységet is fenntart, ahol nyilván csapról adják a söröket, ám a hazai trendek egyértelműen mutatnak a doboz irányába.
A Krois budapesti terjeszkedésének jele, hogy több budapesti vendéglátóegységbe és delikátba szállít, sőt az egyik alapítójuk nemrég összeállt az Italom sörszaküzlet vezetésével is, és közösen hozták tető alá a Klauzál téri Vásárcsarnokban a Klauzál Craftot, mely a város ezen pontján kínál egyaránt polcról és csapról kisüzemi söröket.

A termékpaletta láthatóan hozzáértő módon lett kialakítva. Megtaláljuk benne a hazai kisüzemi sörgyártás mainstream gyártóit (pl. Mad Scientist, First, Szent András), de a perifériára szorult vagy még ott levő üzemek (Félegyházi, Kapucinus stb.) termékeit is. Ami előnye továbbá a helynek (összhangban az Italom más helyen levő üzleteivel), hogy
abszolút követik a hazai trendeket és sok újdonság már a megjelenéskor elérhető náluk, jöjjenek ezek akár a nagy gyártóktól, akár a gerilla főzdéktől.
Ez rámutat arra is, hogy a cégvezetés követi a kisüzemi újdonságokat és persze arra is, hogy az üzemek sikeresen építették ki kereskedelmi csatornáikat a megfelelő helyekkel, így az Italommal és a Klauzál Crafttal is.