A Red Bull utasítására indította újra a futamot a versenyigazgató?

Régi-új bizonyíték került előtérbe szerdán a tavaly drámai módon befejeződött Formula–1-es Abu-dzabi Nagydíjról. Az egy csapásra nagy nyilvánosságot kapott hangfelvétel arra utal, hogy Michael Masi versenyigazgató a Red Bull istállóval való párbeszéd hatására döntött úgy, hogy újraindítja a futamot, amit végül a csapat pilótája, Max Verstappen nyert meg és lett ezzel világbajnok.

Magyar Nemzet
2022. 02. 10. 13:58
VERSTAPPEN, Max
Abu-Dzabi, 2021. december 14. Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság szezon utáni tesztelésén a Yas Marina versenypályán, Abu-Dzabiban 2021. december 14-én. MTI/EPA/Ali Haider Fotó: Ali Haider
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lewis Hamilton (Mercedes) számára egy baleset, majd az azt követő biztonsági autós szakasz végzetesnek bizonyult a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon . A verseny újraindítását követően Max Verstappen (Red Bull) megelőzte őt és megszerezte a világbajnoki címet.

A végkimenetelhez Michael Masi versenyigazgató egy-két döntése is hozzájárult, aki előbb úgy döntött, hogy a két bajnokaspiráns között haladó lekörözött pilótának nem enged szabad utat, de aztán hirtelen megváltoztatta a döntését, és az említett versenyzők visszavették a körüket, Verstappen így Hamilton mögé került, és a kopott abroncsokon autózó britnek esélye sem volt a védekezésre, a holland könnyedén elhajtott mellette.

Masi furcsa döntései miatt a Mercedes két óvást is benyújtott, azonban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elutasította mindkettőt. Egy vizsgálatot viszont elrendelt, amivel megpróbálják kideríteni, a versenyigazgató megfelelő módon járt-e el. A FIA hétfőn tárja az F1-es bizottság elé a vizsgálat eredményét, azonban még ezt megelőzően felzúdulás söpört végig a közösségi médián, ugyanis szerdán előtérbe került egy hangfelvétel az Abu-dzabi Nagydíjról, amelyen éppen Masi és a Red Bull sportigazgatója, Jonathan Wheatley egyeztet.

Wheathley: Nem kell megvárni, hogy a lekörözött autók utolérjék a mezőnyt. Elég elengedni őket, és kezdődhet az autóverseny.

Masi: Értettem.

A párbeszéd már decemberben is hallható volt a Formula–1 Youtube-csatornáján, de valamilyen oknál fogva csak szerdán került a figyelem középpontjába. A Twitteren a #F1xed hashtag használatával (szójáték, előre eldöntött eredményre utalt ez esetben) fénysebességgel terjedt. Természetesen a FIA nem most találkozott először ezzel a hangfelvétellel, a BBC kérdésére a szövetség elárulta, vizsgálatánál ezt is figyelembe vette.

Hamilton rajongói természetesen háborognak az „új bizonyíték” miatt, azonban egy korábbi versenyző más megvilágításba helyezte a kérdést:

– Ez nem egy új dolog, és meg kell érteni azt is, hogy a hangfelvétel nem azt bizonyítja, a Red Bull közölt valamit Michael Masival, amit ő addig nem tudott – magyarázta Martin Brundle. – Ne gondoljuk azt, Masinak felvilágosításra van szüksége arról, mi engedélyezett és mi nem az a lekörözött versenyzők esetében.

Kényes ez a helyzet, hiszen sokan elégedetlenkednek, Hamilton és a Mercedes rajongóit is említhetnénk. Még csak nem is kell Lewis Hamilton szurkolójának lennünk ahhoz, hogy úgy vélekedjünk, járna neki a nyolcadik világbajnoki cím. A én olvasatomban egy fontos szabályt hagytak figyelmen kívül, méghozzá azt, hogy a biztonsági autónak csak a következő kör végén kellett volna visszatérnie a bokszutcába – osztotta meg a véleményét a Sky Sportsszal a brit expilóta.

Bármi is legyen a FIA vizsgálatának a végkimenetele, a versenyigazgatónak nem áll jól a szénája.

Borítókép: Max Verstappen Abu-Dzabiban (Fotó: MTI/EPA/Ali Haider)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.