Amióta 2017-ben a Liberty Media átvette az uralmat a Formula–1-ben, a lehető legtöbb futamot próbálja belezsúfolni a versenynaptárba. 2020-ban és 2021-ben azonban keresztülhúzta a számításaikat a koronavírus, versenyek maradtak el; a tervezett 23 futam helyett tavaly is 22 lett megtartva. Idén újra megpróbálkoznak a „rekorddöntéssel”, bár az Orosz Nagydíj kiesése miatt (a háború miatt elvették a rendezési jogot az oroszoktól) átmenetileg ismét 22 versenyre csökkent a kínálat. Ám biztosak lehetünk benne, hogy a sportág vezetői mindent megtesznek a versenynaptár bővítése érdekében. Ami bizonyos, hogy pénteken Bahreinben indul és novemberben Abu-Dzabiban zárul az évad; a Magyar Nagydíjat július utolsó hétvégéjén tartják, három sprintfutam lesz, Miami története során először szerepel a rendező városok között, illetve a pandémia miatt az előző években visszalépő Melbourne, Montreal és Suzuka újra felkerül a száguldó cirkusz térképére.
A koronavírus nemcsak a versenynaptárat borította fel, hanem az F1 megreformálását is elodázta. 2021 helyett azonban a pénteken kezdődő idényre James Allison, a Mercedes technikai vezetője szerint soha nem látott mértékű technikai változtatásokat vezettek be. A kocsik súlya nagyobb lett, a tengelytávjuk rövidebb, megújultak az orrkúpok, az első és hátsó szárnyak, a padlólemezek, eltűntek a terelőszárnyak, az eddig megszokott 13 helyett 18 colos kerekeket szereltek az idei versenygépekre, és 2009 óta először visszatértek a keréktárcsák használatához is.
Az újításokkal a turbulencia megszüntetése, csökkentése volt a cél, hogy a versenyzők anélkül tudjanak szorosan a riválisok nyomában haladni, hogy az autójuk sokat veszítene a leszorítóerejéből. Az F1 irányítóinak reményei szerint több lesz az előzés, ezáltal izgalmasabbá válnak a versenyek, és a nézők száma is emelkedik.

A változtatások az eddigi erősorrend felborulását is hozhatják. Sokszor láthattuk már a múltban, hogy egy-egy jól eltalált autó egy középcsapatot hirtelen az élre repít – emlékezhetünk a Brawn GP szárnyalására, amely 2009-ben az egyéni (Jenson Button) és a konstruktőri világbajnoki címet is bezsebelte. Most a barcelonai és a bahreini idény eleji kollektív tesztek alapján a vetélytársak a Red Bullt, de még inkább a Ferrarit kiáltották ki az idei legjobb autónak . A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) az első futamra egyenesen az olaszok kettős győzelmét vetítette előre. Persze az istállók között egymás után nyolc vb-címet elhódító Mercedest sem szabad leírni.